Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Sedan

Darek, 1 miesiąc temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 IV Sedan  2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo lubię japońską motoryzację i przed Mazdą miałem trzy Hondy Civic i jedną Accord. Mazda ma podobną filozofię konstrukcji samochodów i montowania w nich wolnossących, wysokoobrotowych silników. Mnie to odpowiada. Decydując o wyborze auta próbowałem jazd próbnych samochodami z silnikami uturbionymi i niby wszystko jest ok, ale ja jakoś jednak lubię wolnossącą benzynę. Każdy musi znaleźć auto pod siebie. Natomiast to, co ostatecznie zdecydowało o wyborze Mazdy 3, to materiały zastosowane we wnętrzu! "Tu jest po prostu jakby ekskluzywne"
Wrażenia
5,0
Silnik
150 KM... Dużo? Mało? Ja myślę, że w sam raz do zwykłej ale też i dynamicznej jazdy. Śmiga w mieście, śmiga na autostradzie, czego chcieć więcej? Porównywałem to z silnikiem Skyactive X 186KM i nie widziałem różnicy - poza ceną auta (10 000 zł różnicy)
5,0
Skrzynia biegów
Nigdy wcześniej nie miałem automatycznej, więc trudno mi porównać. Zawsze jeździłem manualem i wkurzało mnie to w korkach na mieście - teraz jest po prostu wygodniej, choć uważam, że kierowca ma większą kontrolę nad autem i więcej może z niego wykrzesać z manualną skrzynią. Tak czy siak - nie chcę wracać do manualnej. Wygoda wygrywa.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się jak po sznurku. To jest sedan, więc niby taka trochę limuzyna, ale też nieco usportowiona. Dobry kompromis.
5,0
Karoseria
Po pół roku użytkowania trudno się do czegoś przyczepić. Zobaczymy, co będzie później.
Komfort
5,0
Widoczność
System czujników parkowania i kamer 360 stopni to jakaś bajka.
4,0
Ergonomia
Z przodu jest bardzo wygodnie. Z tyłu jest trochę mniej miejsca, ale fotele są wygodne. Podłokietnik ma uchwyty na napoje. Natomiast brak dodatkowego nawiewu na tył i żadnego gniazda USB z tyłu to nieporozumienie w aucie w 2025 roku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wrażenie, że Hondy nagrzewaly się w środku szybciej, ale jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przedni rząd super, z tyłu powiedzmy, że jest ok, ale już nie tak dobrze.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszony samochód. Na autostradzie, przy większych prędkościach też jest naprawdę dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, że będzie podobnie, jak w hondach, ale na razie całe moje koszty to paliwo wkewane do baku i tyle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze dostajemy auto bardzo dobrze wyposażone i z naprawdę luksusowym wnętrzem z przodu. Powinni natomiast dopracować wygodę dla pasażerów z tyłu - nie ma osobnego nawiewu ani gniazda USB do podladowania telefonu. W obecnych czasach, to dyskwalifikuje tył auta (choć fotele i podłokietnik są wygodne i miejsce na napoje też jest)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po pół roku trudno tu coś pisać - to jest wciąż nowe auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie wydarzyło, ale gdyby po pół roku coś się miało wydarzyć, to byłby skandal.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 IV Sedan