Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Sedan

pawgro1, 3 lata temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 IV Sedan  2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Fantastyczne wyciszenie
Inne : Niesamowicie ekskluzywne wnętrze jak na samochód tej klasy.
Inne : Stosunek jakości do ceny.
5,0
Całokształt
W cenie do 120-130 tys. samochód absolutnie bezkonkurencyjny. Jeśli liczy się dla ciebie jakość wykonania, stylistyka i poczucie wysokiego komfortu - to Mazda 3 jest oczywistym wyborem w klasie kompaktowej. Podobnie skonfigurowana konkurencja (Leon, Golf, Octavia, I30) wychodzi tak samo cenowo lub nawet drożej, a przy bezpośrednim porównaniu jest wrażenie jakby były to samochody półkę niższe. Konkurencją dla Mazdy nie będą też raczej Marki premium bo tak samo skonfigurowane Audi A3 to już koszt ponad 160 tys. Jedyny naprawdę duży minus to skrzynie automatyczne, które w maździe są po prostu beznadziejne (6 biegów, przy dopłacie 8 tys. tracisz na dynamice i spalaniu...), tak naprawdę jedynym wyborem jest skrzynia manualna, która na otarcie łez jest wyśmienita.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik Skyatcive G 150km jest dobry, ciężko mu cokolwiek poważnego zarzucić, ale tylko dobry i nic więcej. Z mojej perspektywy brakuje trochę dynamiki - szczególnie w trasach podczas wyprzedzania i tutaj konkurencja wypada lepiej. Choć dalej jest całkowicie wystarczający. Przy użytkowaniu samochodu w mieście sprawdza się idealnie. Nie testowałem alternatywy w postacie Skyactive X (dopłata ok 10 tys.) - mógłby on być rozwiązaniem wszystkich problemów tego modelu.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia biegów w maździe 3 jest wyśmienita. Najprzyjemniejsza skrzynia biegów na jakiej miałem okazję jeździć, krótki przyjemny skok, naprawdę olbrzymia frajda ze zmiany biegów. Wciąż uważam jednak, że największą wadą tego modelu jest brak dobrej automatycznej skrzyni biegów co może odstraszać wielu klientów - dla mnie również była to główna przeszkoda przed zakupem Mazdy 3 (poprzednie auto w automacie), ale zdecydowanie warto dać szanse wyśmienitemu manualowi w tym egzemplarzu.
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie wyśmienite, trzymanie w zakrętach również, uczucie bezpieczeństwa podczas jazdy porównywalne z markami premium. Jedynym negatywnym zaskoczeniem dla mnie jest dość twarde zawieszanie, które dość mocno przenosi nierówności do wnętrza. Mimo wszystko Mazda wypada tutaj porównywalnie z konkurencją - a szkoda.
5,0
Karoseria
Bez zarzutu - kolor Machine Grey robi naprawdę doskonałe wrażenie.
Komfort
5,0
Widoczność
W wersji sedan jest bez jakichkolwiek zarzutów. Dodatkowo system kamer 360 jest bardzo miłym i pomocnym dodatkiem. Testowałem również wersję hatchback i tak faktycznie widoczność do tył jest fatalna, zdecydowanie polecam Mazdę 3 w wersji sedan. Ze względu na dużo lepszą widoczność oraz nieporównywalnie większy bagażnik.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest idealnie zaprojektowane, manualne pokrętła klimatyzacji, świetne sterowanie systemem inforozrywki. Top!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu, wszystko na najwyższym poziomie. Plusem podgrzewane fotele oraz kierownica.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera jest bardzo dużo miejsca z przodu i siedzi się niesamowicie przyjemnie oraz komfortowo. Zdecydowanie gorzej jest z tył gdzie miejsca jest po prostu mało. Dla mnie jednak to samochód używany max. przez 2 osoby, dlatego jest to zupełnie bez znaczenia. Sporym atutem b. duży bagażnik 450l (wersja sedan).
5,0
Wyciszenie
Największy zaskoczenie oraz atut tego modelu. Auto jest fantastycznie wyciszone, lepiej od wielu egzemplarzy marek premium. W porównaniu z konkurencją jest istna przepaść.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód posiadam kilka msc więc ciężko się wypowiedzieć w tym względzie, na pewno jednak nie jest to najtańsza marka jeśli chodzi o serwisowanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem bezapelacyjnie największy atut tego modelu. Za cene ok. 120tys. otrzymujemy samochód fantastycznie wyposażony, który wnętrzem oraz jakością wykonania porównywalny jest z klasą premium, pozostawiając bezpośrednia konkurencje daleko w tyle. Warto zauważyć, że przy skonfigurowaniu analogicznego wyposażenia Mazda 3 wychodzi cenowo nawet taniej niż auta konkurencji (np. Golf, Octavia).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotychczas 0 awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotychczas 0 usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 IV Sedan