Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Sedan

Piotr Seb, 4 lata temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 IV Sedan  2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakość wykończenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jeszcze nie ma.
5,0
Całokształt
Jak do tej pory auto daje frajdę z jazdy. Nie jest to rakieta, ale nawet Mazda nie pretenduje do tej roli. Wręcz przeciwnie, zachęca do spokojnej i rozawznej jazdy. Nagłośnienie robi swoją robotę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dlaczego tyle? Z sentymentu i tęsknoty za starym silnikiem z odpowiednią pojemnością. Brak turbo, brak filtra gpf, rozrząd na łańcuchu... Liczę na długą i bezawaryjną eksploatację. Bardzo przyjemny przy wkręcaniu na obroty, a i przy niskich obrotach nie ma czkawki. Zużycie paliwa bardzo rozsądne.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja. Krótko, precyzyjnie, bez haczeń, doskonale współpracuje z silnikiem, dopasowana do jego momentu.
5,0
Układ jezdny
Sztywno, normalnie, bezpiecznie. Super na drogi ekspresowe. Na innych bardziej "normalnych" drogach lepiej omijać studzienki i nierówności. Trochę to wina kół 18cali i oponek z niskim profilem. Wygląda ładnie, ale odbiera komfort. Ostatecznie wybieram ładnie. Dlaczego 5 gwiazdek? To nie wina mazdy, że mamy taką infrastrukturę drogową...
3,0
Karoseria
Ocena subiektywna. Dla mnie nowa trójka w sedanie to dbałość o każdy szczegół i przebieg linii nadwozia. Wyglądem odbiega od powszechnej tedencji upodobniania samochodów bez względu na markę. Mazda zrobiła coś ładnego i innego...
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w nowoczesnym samochodzie. Grube słupki z mocny pochyleniem szyb zabierają widoczność. Dlaczego zatem 5 gwiazdek? Biorąc pod uwagę sposób działania czujników i super kamery 360stopni kierowca jest doskonale zorientowany co dzieje się wokół samochodu.
5,0
Ergonomia
5 gwiazdek za utrzymanie stylu i intuicyjność obsługi. Na plus zaliczam zero dotykowych ekranów, tabletów i fajerwerków. Wszystko czytelne i pod ręką, albo w kierownicy, albo na konsoli środkowej. Przemyślane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa szybo i w odpowiednich kierunkach. Zarówno klima jak i ogrzewanie. Plus za ogrzewanie kierownicy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę tylko z żoną. Do tyłu nie wsiadam dlatego jest nam wygodnie...
5,0
Wyciszenie
Znaczna poprawa w stosunku do poprzednich wersji. W normalnych prędkościach można wsłuchiwać się w brzmienie dobrej muzyki. System audio Bose robi robotę. Jeden z lepiej nagłośnionych samochodów tej klasy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Droga w zakupie, ale zależy w relacji do czego. Proszę konkurencję wyposażyć do poziomu mazdy i wtedy prysnie mit o tanich samochodach grupy VAG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena adekwatną do jakości i wyposażenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5 gwiazdek na wyrost, ale wierzę w Japończyków.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, ale za mało kilometrów przejechane.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 IV Sedan