Jak do tej pory auto daje frajdę z jazdy. Nie jest to rakieta, ale nawet Mazda nie pretenduje do tej roli. Wręcz przeciwnie, zachęca do spokojnej i rozawznej jazdy. Nagłośnienie robi swoją robotę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dlaczego tyle? Z sentymentu i tęsknoty za starym silnikiem z odpowiednią pojemnością. Brak turbo, brak filtra gpf, rozrząd na łańcuchu... Liczę na długą i bezawaryjną eksploatację. Bardzo przyjemny przy wkręcaniu na obroty, a i przy niskich obrotach nie ma czkawki. Zużycie paliwa bardzo rozsądne.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja. Krótko, precyzyjnie, bez haczeń, doskonale współpracuje z silnikiem, dopasowana do jego momentu.
5,0
Układ jezdny
Sztywno, normalnie, bezpiecznie. Super na drogi ekspresowe. Na innych bardziej "normalnych" drogach lepiej omijać studzienki i nierówności. Trochę to wina kół 18cali i oponek z niskim profilem. Wygląda ładnie, ale odbiera komfort. Ostatecznie wybieram ładnie. Dlaczego 5 gwiazdek? To nie wina mazdy, że mamy taką infrastrukturę drogową...
3,0
Karoseria
Ocena subiektywna. Dla mnie nowa trójka w sedanie to dbałość o każdy szczegół i przebieg linii nadwozia. Wyglądem odbiega od powszechnej tedencji upodobniania samochodów bez względu na markę. Mazda zrobiła coś ładnego i innego...
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w nowoczesnym samochodzie. Grube słupki z mocny pochyleniem szyb zabierają widoczność. Dlaczego zatem 5 gwiazdek? Biorąc pod uwagę sposób działania czujników i super kamery 360stopni kierowca jest doskonale zorientowany co dzieje się wokół samochodu.
5,0
Ergonomia
5 gwiazdek za utrzymanie stylu i intuicyjność obsługi. Na plus zaliczam zero dotykowych ekranów, tabletów i fajerwerków. Wszystko czytelne i pod ręką, albo w kierownicy, albo na konsoli środkowej. Przemyślane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa szybo i w odpowiednich kierunkach. Zarówno klima jak i ogrzewanie. Plus za ogrzewanie kierownicy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę tylko z żoną. Do tyłu nie wsiadam dlatego jest nam wygodnie...
5,0
Wyciszenie
Znaczna poprawa w stosunku do poprzednich wersji. W normalnych prędkościach można wsłuchiwać się w brzmienie dobrej muzyki. System audio Bose robi robotę. Jeden z lepiej nagłośnionych samochodów tej klasy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Droga w zakupie, ale zależy w relacji do czego. Proszę konkurencję wyposażyć do poziomu mazdy i wtedy prysnie mit o tanich samochodach grupy VAG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena adekwatną do jakości i wyposażenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5 gwiazdek na wyrost, ale wierzę w Japończyków.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, ale za mało kilometrów przejechane.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
[l/100km]