Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Hatchback

Sebastian Francuzowicz, 5 miesięcy temu
Silnik 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 IV Hatchback 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Duża jak na dzisiejsze standardy pojemność, kultura pracy, dynamika i umiarkowane spalanie
Karoseria : Piękne nadwozie kryjące genialne pod względem rysunku, ergonomii, materiałów i spasowania wnętrze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Haczace biegi
Układ hamulcowy : Słaba skuteczność hamulców
5,0
Całokształt
Świetne auto, bardzo ładny wygląd oraz genialny projekt wnętrza, zarówno kształty jak i jakość wykonania
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, cicho pracujący o sensownej pojemności 2 litrów, spalanie zależy od kierowcy, przy oszczędnej jeździe zużywa 5 litrów, przy ostrzejszym traktowaniu 10litrow, u mnie średnio 8,2 litra (głównie jazda po autostradzie)
4,0
Skrzynia biegów
Świetna skrzynia, ale pozytywny obraz burzy haczenie trzeciego biegu
5,0
Układ jezdny
Sztywniejsze zawieszenie, nastawione raczej na przyjemność z jazdy niż komfort, na minus trochę za słabe hamulce
5,0
Karoseria
Świetny wygląd, spasowanie elementów karoserii, genialny lakier soul red, na minus zaliczam brak gazowych teleskopów do podnoszenia maski, klapka wlewu paliwa wykonana z plastiku odstaje od karoserii,
Komfort
2,0
Widoczność
Chyba największa bolączka tego samochodu, o iledo przodu jest ok, to do tyłu po prostu tragedia, nic nie widać za dnia, a w nocy nie ma nawet co patrzeć przez tylną szybę, całą sytuację ratują kamery 360 °, także widoczność na boki jest utrudniona- szeroki słupek B + cofnięty fotel kierowcy bardzo utrudniają skręt w lewo z drogi podporzadkowanej
5,0
Ergonomia
Wszystko logicznie i ergonomicznie rozmieszczone + fizyczne przyciski i pokrętła
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi bardzo dobrze, ogrzewanie także bardo skuteczne + podgrzewane fotele i kierownica, które robią wielką robotę zimą ; na minus brak wentylacji foteli daje się mocno we znaki latem przy skórzanej tapicerce , niewybaczalnym błędem jest brak nawiewów na tył, jest to tym bardziej niezrozumiałe, że Mazdy 3 bp na rynek azjatycki czy australijski maja takie nawiewy
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Oceniając obiektywnie to jest ciasno, szczególnie z tyłu, samochód raczej dla singla/pary - ale mi osobiście bardzo pasuje mocno otulajacy kierowcę kokpit i tunel środkowy, trzeba samemu spróbować
4,0
Wyciszenie
Jest ok, przy wyższych prędkościach uciążliwe robią się szumy przy słupku B
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
drogi serwis, drogie części, mało zamienników, spalanie ok
5,0
Stosunek jakość/cena
Drogo, ale auto zdecydowanie warte tych pieniędzy
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Haczący trzeci bieg, czasem problem z wbiciem jedynki, tylna klapa nie zatrzaskuje się - problem narasta zimą, jak na razie serwis sobie z tym nie poradził
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory wszystko ok

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 IV Hatchback