Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Hatchback

Michał, ponad rok temu
Silnik 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 IV Hatchback 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie Mazdy 3 to fenomenalne połączenie kofortu i nuty sportowości - jest w sam raz sztywne, w połączeniu z układem kierowniczym pozwala odkryć żywiołową stronę auta i czerpać radość z jazdy; zarazem nie jest twarde, nawet na gorszych drogach nie jest męczące
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Odzywające się plastiki w kabinie
5,0
Całokształt
Idealnie zbalansowana mieszanka komfortu i sportowego charakteru zamknięta w kompaktowym nadwoziu. Samochód łączący analogowy, bezpośredni kontakt z kierowcą z masą nowoczesnych udogodnień.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ładne, klsyczne brzmienie; 186KM w sam raz do dynamicznej miejskiej jazdy i elastycznej jazdy w trasie; wystarczający, by czerpać radość z jazdy w połączeniu z lekkim nadwoziem, a zarazem bardzo oszczędny. Dla osób przyzwyczajonych do turbo na pewno będzie wydawał się ospały na niskich obrotach; ale jest to niska cena za powrót do silników o większej pojemności lubiących wyższe obroty
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, krótki skok, intuicyjne sprzęgło. Łatwa w obsłudze i pozwala na szybkie zmiany biegów
5,0
Układ jezdny
Świetnie zestrojony, nadaje autu usportowionego charakteru nie ujmując zanadto komfortu; zawieszenie jest raczej sztywne i pozwala na świetne czucie auta w zakrętach; na początku przyzwyczajenia wymaga układ kierowniczy o stałym, niezbyt szybkim przełożeniu, ale na dłuższą metę okazuje się bardzo wygodny szczególnie przy miejskich manewrach
5,0
Karoseria
Kwestia gustu - dla mnie jest bezkompromisowo piękna, takie linie zasługują na miejsce w muzeum - niemniej milej oglądać je codziennie w garażu
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność trudno sprawiedliwie ocenić - z jednej strony jest nico ograniczona przez design nadwozia, szczególnie do tyłu, ale z drugiej strony prawie w ogóle nie da się tego odczuć dzięki świetnym systemom asystującym jak kamera cofania, asystent ruchu poprzecznego za autem i asystent martwej strefy; jedyny obszar, gdzie faktycznie można odczuć ograniczone pole widzenia to w obszarze dość szerokich słupków A i przednich lusterek; Widoczność do przodu i na boki - bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Analogowa obsługa zamiast dotykowego ekranu, idealnie rozmieszczone przyciski na kosoli środkowej, desce rozdzielczej; łatwo zająć idealną pozycję za kierownicą; wygodny i dobrze ukształotwany wieniec kierownicy w zasięgu rąk opartych łokciami o podłokietniki
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super rozmieszczone nawiewy dla kierowcy (łatwo skierować strumień powietrza na dłonie + dodatkowe nawiewy na uda całkiem dobrze zastępują wentylację foteli); duży plus za ogrzewaną kierownicę i szybko nagrzewające się fotele; Wożąc więcej niż 1 pasażera sporym minusem okaże się brak nawiewu na tylną kanapę; dodatkowo w upalne dni czuć, że klimatyzacja "męczy się" - trzeba bardzo mocnego nadmuchu, by ochłodzić auto, co nie zdarzało mi się w innych samochodach)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mając na uwadze, że mowa o kompakcie - przestrzeń jest bardzo dobra, można komfortowo podróżować we cztery osoby; bardzo podoba mi się wygospodarowanie sporej przestrzeni w przednim rzędzie na bardzo szeroki podłokietnik - nie tylko praktyczny, ale również dający wrażenie siedzenia w większym aucie niż jest w rzeczywistości, zarazem tworząc mocniej zabudowane stanowisko dla kierowcy, kojarzące się ze sportowymi samochodami
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jak na kompakt świetne - porównywalne z o klasę większymi modelami innych marek
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szczególnie ze względu na niskie spalanie bieżące koszty utrzymania są niskie (średnie spalanie w mieście 6.4; w trasie 4.5-5l, w zależności od obciążenia i terenu)
5,0
Stosunek jakość/cena
Dość powiedzieć, że sprawia wrażenie konkurencji nie dla Golfa, a dla Mercedesa klasy A.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie tyle awarie, co małe, acz irytujące drobiazgi - czasem tu i ówdzie zawibruje plastik w czasie jazdy; czasem czujniki parkowania bardzo późno dają o sobie znać nawet przy bardzo wolnych manewrach; poza tym - bez zarzutu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 IV Hatchback 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 IV Hatchback