Silnik
: Dynamika jazdy, przy jednoczesnej zaskakującej ekonomii!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: System czujnika automatycznych świateł nie zawsze działa prawidłowo (w przypadku zaśnieżenia samochód "uznaje" że warto włączyć światła drogowe), system aktywnego tempomatu wyłącza się przy delikatnym zabrudzeniu
4,0
Całokształt
Jesteśmy bardzo zadowoleni z dokonanego wyboru. Jako właściciele poprzedniej generacji Mazdy 3 zastanawialiśmy się nad wyborem pozycji proponowanej przez konkurencję, natomiast długotrwałe poszukiwania skierowały nas z powrotem do salonu Mazdy. Ten samochód w swoim segmencie cenowym nie ma konkurencji, jeżeli chodzi o szerokość oferty wyposażenia jak i dizajn (zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny). Mamy tylko parę uwag:
- fotel pasażera jest sterowany manualnie, tylko fotel kierowcy ma możliwość doboru elektrycznego sterowania
- producenci mogliby pomyśleć o systemie automatycznego domykania okien w przypadku zamknięcia auta
- ładowarka indukcyjna zajmuje podłokietnik i jej używanie jest piekielnie niewygodne
- zawiódł nas system automatycznego sterowania oświetleniem (kiedy tempomat aktywny nie ma możliwości mierzyć odległości, zostaje dezaktywowany, kiedy system monitorowania pojazdów oraz oświetlenia ulic jest zaśnieżony nie zostaje dezaktywowany w celu manualnego sterowania światłami tylko używa świateł drogowych, oślepiając pozostałych uczestników ruchu)
- kiepski odczyt czujnika deszczu (zdecydowanie gorszy niż w poprzedniej Maździe 3 rocznik 2016)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo podoba nam się dynamika pracy silnika i przyspieszenie, samochód fajnie zachowuje się w trybie sportowym. Ponadto jazda jest ekonomiczna, średnie zużycie paliwa, pomimo iż jest to automat pozytywnie nas zaskoczyła.
5,0
Skrzynia biegów
Generalnie automatyczna skrzynia biegów bez zarzutów, dynamika dostosowana do używanego trybu (np. sport), dodatkowym atutem są łopatki manualnej zmiany biegów
5,0
Układ jezdny
Przyjemnie prowadzi się na trasie, systemy automatycznego tempomatu oraz utrzymania pasa ruchu działają z grubsza bez zarzutu. Jako plus Mazda ma możliwość dostosowania ostrożności hamowania (odległości od poprzedzającego auta)
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Znacząca poprawa względem poprzedniej generacji Mazdy 3, natomiast nadal słupki boczne stanowią pewne ograniczenie widzenia, które w naszym modelu jest "wynagrodzone" systemem ostrzegania obiektów pojawiających się z boku samochodu.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Znacząca poprawa względem poprzedniej generacji Mazdy 3
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW
[l/100km]