Inne
: Ergonomia wnętrza, bardzo wygodne fotele, "zrywność" przy wyższych obrotach, przyjemność z prowadzenia.
4,0
Całokształt
Bardzo ładne, eleganckie, zwinne auto, z bardzo dobrym układem jezdnym. Rewelacyjnie komfortowy fotel kierowcy (na innych nie siedziałem), bardzo ergonomicznie zaprojektowane wnętrze. Wszystko pod ręką, łatwość nawigacji w systemach elektronicznych. Realne spalanie nieco powyżej deklarowanego przez producenta. Bardzo dobrze funkcjonująca skrzynia biegów. Auto, które daje przyjemność z jazdy, szczególnie przy nieco wyższych prędkościach. Bardzo przyjemny dźwięk silnika (choć gdyby auto było nieco bardziej wyciszone nie byłoby to wadą). Bardzo dobry system nagłośnienia (12 głośników Bose), zachowanie wielu manualnych przełączników, zamiast przesadnej tabletyzacji. Drobne mankamenty to (moim zdaniem): brak osobnej klimatyzacji dla pasażerów na tylnej kanapie (i to w najlepszej wersji, Anniversary), stosunkowo długi czas usuwania pary wodnej z bocznych szyb (uciążliwe jesienią i zimą). Generalnie - 4,5 gwiazdki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Brak zastrzeżeń co do pracy silnika, choć mógłby palić nieco mniej. Przydałby się nieco większy zbiornik paliwa, co zapewniłoby większy zasięg na jednym baku.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja! Bardzo precyzyjna, przyjemna w obsłudze.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny, dość sztywny, daje poczucie panowania nad torem jazdy. Szybka reakcja na przełożenia (mam manualną skrzynię biegów).
5,0
Karoseria
Dobrze spasowana. Co do podatności na rdzę i inne rodzaje uszkodzeń będę mógł się wypowiedzieć dopiero po kilku latach. Jak na razie - bez zarzutu. Gratulacje dla projektantów, auto po prostu jest ładne, proporcjonalne, a przy tym oryginalne.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra do przodu i na boki. Nieco gorzej na boki do tyłu (ale to normalne w Hatchback`ach). Kamery bardzo pomocne przy parkowaniu (szczególnie dla upewnienia się co do jego precyzji na wąskich miejscach parkingowych).
5,0
Ergonomia
Bardzo wysoka ocena, nie znam auta lepiej "spasowanego" z kierowcą. Fotel kierowcy (w mojej wersji skórzany) - rewelacyjny, nie czuję zmęczenia nawet po trasie liczącej wieleset kilometrów, dobrze "trzyma" w ciasnych zakrętach. Bardzo dobrze zaprojektowany układ schowków, niezwykle intuicyjny system dostępu do poszczególnych aplikacji. Zapas miejsca nad głową (choć jestem wysoki), możliwość zapamiętania dwóch ustawień kierowcy. Bardzo wyraźny HUD. Zaletą rozbudowanego systemu bezpieczeństwa jest m.in. to, że podpowiada a nie wymusza (no, może z wyjątkiem konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa przez kierowcę aby ruszyć).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie bardzo dobra wentylacja dla osób siedzących na przednich fotelach. Brak osobnej dla pasażerów na tylnej kanapie sprawia, że z tyłu bywa nieco duszno (według moich dzieci). System wentylacyjny bardzo powoli usuwa parę wodną z bocznych szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco wiele miejsca, zarówno z przodu jak i z tyłu. W mojej wersji (Anniversary) na podkreślenie zasługuje też bardzo eleganckie, skórzane wykończenie w kolorach białym i bordowym. Nawet plastikowe fragmenty kabiny wykonane są tak, że nie sprawiają wrażenia tandetnych. Bardzo ładny a przy tym praktyczny panel środkowy.
4,0
Wyciszenie
Niezłe, aczkolwiek myślę, że można byłoby je jeszcze poprawić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie (po pół roku) nie mam uwag.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dość drogi (w tym segmencie), ale broni się wysoką jakością wykonania, komfortem, oryginalnością i właściwościami jezdnymi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
[l/100km]