Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Hatchback

Sebastian, 9 dni temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 IV Hatchback  2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Genialnie działające światła matrycowe. Świetnie doświetlają pobocze, idealnie wycinają pojazdy jadące przed pojazdem, zarówno z naprzeciwka jak i w naszym kierunku.
4,0
Całokształt
Pierwsze wrażenie było niezwykle pozytywne, czułem się otulony przez pojazd. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów subiektywne odczucie otulenia, zmieniło się na przygniecenie i ciasnotę. Wykończenie i spasowanie rewelacyjne, nie dotyczy obrotowego selektora, który nie zawsze reaguje na obrót. Świetnie działająca kamera 360 i asystenci bezpieczeństwa, które są bardzo przydatne przy fatalnej widoczności do tyłu. Duży minus za asystenta utrzymywania pasa ruchu. Jego działanie jest zbyt agresywne. Podobnie, minus za tempomat adaptacyjny. Brakuje płynności przy redukcji prędkości, gdy pojawi się przeszkoda.
Wrażenia
3,0
Silnik
Fanie pracuje, dobrze reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Ogromny apetyt na paliwo. Za to tylko 3 gwiazdki
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krótkie przełożenia. Jedna z najlepszych manualnych skrzyń, którymi jeździłem.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, daje poczucie pewności, podczas pokonywania zakrętów.
5,0
Karoseria
Bryła z licznymi przetłoczeniami o sportowym usposobieniu.
Komfort
3,0
Widoczność
Fatalna widoczność do tyłu. Genialne światła matrycowe. To powinien być obowiązek w każdym samochodzie.
4,0
Ergonomia
Niby wszystko pod ręką jednak zmiana podstawowych ustawień systemu rozrywki jest zbyt czasochłonna, podczas jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa prawidłowo, zgodnie z oczekiwaniami.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Początkowo mile otula, by po czasie zacząć przytłaczać.
5,0
Wyciszenie
Świetne wyciszenia. Do kabiny przedostaje się przyjemny dźwięk podczas przyspieszania, a jadąc z prędkością autostradową można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt duży apetyt na paliwo. Homologacja tylko na 19" obręcze. Większy profil opony poprawiłby komfort jazdy.
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena jak za klasę premium, jednak niektóre elementy pozostawiają pewien niedosyt.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacinający się selektor.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 IV Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 IV Hatchback