Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Hatchback

Robert, 3 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność oraz niskie spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Rysujące się piano black w środku
5,0
Całokształt
Samochód bardzo dobrze wykonany. Projekt wnętrza bardzo mi się podoba, a materiały są lepsze niż w nowe A klasie. Mam auto w wersji wyposażenia Hikari i auto ma wszystko czego można sobie zapragnąć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma 122KM, ale dzięki wspomaganiu go silnikiem elektrycznym całkiem przyjemnie się nim jeździ. Dla chętnych jest możliwość odblokowania pełnej mocy tego silnika do około 165KM, ale to już poza ASO. Po uruchomieniu na zimnym, przez niecałą minutę silnik pracuje na ok 1300ob/min przez co jest trochę głośny.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemna skrzynia biegów w użytkowaniu - skok lewarka i jego opór są dla mnie idealne. Same przełożenia są długie, ale dla mnie akurat to zaleta.
4,0
Układ jezdny
Całkiem precyzyjny układ kierowniczy, wspomaganie odpowiednie. Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi na oryginalnych oponach. Hamowanie w normie.
5,0
Karoseria
Dla mnie to auto to petarda jeżeli chodzi o wygląd. Lakier jest całkiem wytrzymały, po 35tys przebiegu mam tylko parę delikatnych odprysków.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu oraz na boki jest całkiem okey. Gorzej jest z widocznością do tyłu, ale pomagają duże lusterka, no i system kamer 360 stopni (i wg mnie jest to jeden z najlepszych systemów jakie miałem okazję przetestować).
5,0
Ergonomia
Wydaje mi się, że wystarczy napisać, że radiem, klimatyzacją steruje się za pomocą przycisków i pokręteł, a nie ekranu. W porównaniu do konkurencji dla mnie to ogromny atut.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie na 5 z plusem. Do tego podgrzewane fotele i kierownica (ale tylko podgrzewana tam, gdzie trzymamy dłonie - nie cały wieniec). Z klimatyzacją jest trochę gorzej, w sensie że auto potrzebuje trochę czasu żeby schłodzić wnętrze, ale jak już schłodzi to klimatyzacja działa wydajnie i cicho.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest sporo miejsca dla kierowcy i pasażera. Z tyłu jest już trochę ciaśniej
5,0
Wyciszenie
Trójka jest bardzo cicha, klimatyzacja też nie jest głośna. Przy 140km/h silnik ma ok 3k obr/min.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na chwilę obecną nie miałem żadnych specjalnych wydatków. Spalanie jest niskie, jak na wolnossącą benzynę - moje średnie to 7,1l (70% miasto, 30% trasa).
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba nie ma drugiego takiego samochodu w segmencie z tak bogatym wyposażeniem w tej klasie. I to chyba tyle
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest parę grzeszków wieku dziecięcego: obrywające się uszczelki drzwi, rysujący się piano black, problem ze składaniem lusterek, stuki zza układu klimatyzacji. Ale te wszystkie problemy (poza rysującym piano black) naprawił mi serwis w ramach gwarancji i nie mam z tym już problemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przejechaniu 35tys km brak poważnych usterek. Na forum mazdy też nikt nie narzekał.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 IV Hatchback