Mazda 3 BM 2.0 165 KM to moje osiemnaste auto, więc skalę porównawczą mam.( Moc 165 KM a w nagłówku 120 KM bo tak skonstruowany jest formularz). Z zewnątrz bardzo ładne ,lecz na pierwszy rzut oka rzuca się złe spasowanie przednich błotników w ich dolnej części na linii z z drzwiami. Niestety oględziny innych na parkingach i w salonie utwierdziły mnie w przekonaniu ,że to niedbalstwo montażu.w za pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca za kierownicą ciasne. Jednak na szczęście to jedynie pierwsze wrażenie może ze względu na konfigurację wysokości fotela i kierownicy oraz tunelu środkowego. W kabinie dobre materiały wykończeniowe oraz dobra jakość wykonania.Podkreślam - w kabinie. Siedzenie kierowcy i pasażera wygodne. Wrażenia z tylnych w szczegółowej części mojej opinii. Po uruchomieniu silnika -cisza i tak do 120 km /h. Automatyczna skrzynia działa błyskawicznie, nie wiem czy nie lepiej niż na łopatkach co sprawia ,że w ogóle nie ma potrzeby korzystania z nich. Zresztą skrzynia to pozytywne zaskoczenie i dla moich kolegów "testerów". Silnik ze swoimi 165KM jest dość dynamiczny, ale tak naprawdę oczekiwałem nieco więcej. Bardzo dobre nagłośnienie "Bose". Zaskakuje bardzo dobre,ciche zawieszenie- np. w porównaniu z poprzednim autem VW Jettta -przepaść na korzyść M3. Bardzo czuły układ kierowniczy, bardzo dobre właściwości jezdne. A negatywy ? Bagażnik !! Wykończenie tragiczne. Wykładzina boczna zamocowana w sposób bardzo niedbały, nie dolega na całej powierzchni tj. odstaje na krawędziach. Słaba również podłoga bagażnika. Trudne zajmowanie miejsca na tylnej kanapie , skrzypiący podłokietnik na tunelu środkowym, brak możliwości wyłączenia środkowego nadmuchu na twarz. To wszystko przy frajdzie jaką daje radość z jazdy to drobiazgi. Nie rozumiem niektórych opinii ekspertów na różnych portalach motoryzacyjnych o nieintuicyjnej obsłudze panelu multimedialnego. Wg mnie jest prosta i czytelna. No i ciekawostka !! Wszędzie słyszę, czytam, że dotykowa obsługa wyświetlacza multimedialnego możliwa jest jedynie na postoju podczas gdy u mnie funkcja ta dostępna jest również podczas jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy,dynamiczny,bezawaryjny
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna 6 biegowa. W mojej ocenie jest rewelacyjna, działa cicho i szybko-bez konieczności używania łopatek
5,0
Układ jezdny
Czuły i precyzyjny do tego stopnia że początkowo denerwował mnie swoją wrażliwością na nawet minimalne ruchy kierownicą
4,0
Karoseria
Większych uwag nie ma poza źle spasowanymi przednimi błotnikami , ale z tego co czytałem i oglądałem w salonach w tych modelach to niestety norma
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki przednie oraz tylne znacznie ograniczają widoczność. Tu z pomocą przychodzi niezła tylna kamera. Bardzo duże martwe pole w lusterkach zewnętrznych , na szczęście wspomagane przez asystenta matwego pola.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja jedynie z przodu jakoś radziła sobie w chorwackich upałach , ale szału nie ma. Brak możliwości zamknięcia nawiewu środkowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca z przodu jak dla mnie wystarczająca (181 cm), natomiast tył bardzo ciasny,chyba dla dwóch osób i to średniego wzrostu. Wg ocen moich pasażerów profil tylnych drzwi utrudnia wsiadanie i wysiadanie.
5,0
Wyciszenie
Generalnie nie jest źle. Do 130 km /h cisza , powyżej gorze,j ale też tragedii nie ma
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To nie usterka , ale skrzypi prawy podłokietnik na tunelu środkowym
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
[l/100km]