Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Sedan

Mały, 8 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wersja SkyPassion" 2.0 120km " Sedan. Oprócz tego, co poniżej: 1) Bardzo słabo rozwiązane sterowanie radiem, w szczególności sposób wybierania stacji radiowych; 2) Brak dojazdowego koła zapasowego w standardzie! 2) Dosyć dobra nawigacja gps w połączeniu z zestawem head-up 3) Wyświetlacz head-up dobrze zaprojektowany- widoczny, ale nie przeszkadza w jeździe;
Wrażenia
5,0
Silnik
W mojej ocenie silnik 2.0 120km jest bardzo udaną konstrukcją. Dosyć dynamiczny, bardzo elastyczny, nie pali dużo, brak turbiny. Dobrze sprawdza się przy prędkościach autostradowych. Nie czuć po nim "zmęczenia" przy przy prędkościach 130km/h+ (2,5-3 tyś obrotów na minutę przy prędkościach do 150km/h).
5,0
Skrzynia biegów
6-o stopniowa manualna skrzynia biegów jest dobrze zestrojona i elastyczna. Dosyć długa "jedynka" pozwala szybko i bezstresowo włączyć się do ruchu, a niezamulająca szóstka, którą można wrzucić już przy prędkości ok 80km/h pozwala chwilami zapomnieć w ogóle o konieczności zmieniania biegów.
5,0
Układ jezdny
Jak na tej klasy auto, doskonały. Wszelkie opinie, że samochód ten jest stworzony przede wszystkim dla kierowcy i przyjemności z jazdy układ jezdny zdaje się tylko potwierdzać.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność niestety dosyć przeciętna. Sporych rozmiarów przednie słupki boczne utrudniają ją na skrzyżowaniach, podobnie jak lusterka boczne, które zostały zaprojektowane tak, by częściowo zasłaniać szyby. Parkowanie bardzo ułatwia zestaw czujników i kamera cofania.
4,0
Ergonomia
Na plus zaliczam duży schowek pod łokietnikiem i znajdującą się w nim "kuwetę" na telefon, która przydaje się gdy chce się go podłączyć do samochodu. Sam łokietnik miękki i na dobrej wysokości. Gumowa wkładka pod klimatyzacją pozwala kłaść na niej rzeczy bez obawy, że spadną przy gwałtownym hamowaniu. Wszystkie pokrętła i guziki w zasięgu kierowcy. Obrotomierz i prędkościomierz dobrze widoczny (prędkościomierz schowany przed pasażerem). Fotele bardzo dobrze wyprofilowane. Na minus wybitnie małe schowki w drzwiach, dosyć schowana wajcha do otwierania pokrywy wlewu paliwa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja działa sprawnie i szybko dostosowuje oraz utrzymuje żądaną temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z perspektywy kierowcy o wzroście 186cm: Miejsca z przodu jest dosyć, na pewno nie jest ciasno ani zbyt nisko. Pasażerowie z tyłu niestety muszą pogodzić się, że jest to samochód kompaktowy. Bagażnik wystarczający to przewozu 4 walizek
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie dosyć "japońskie", tj. bez rewelacji. W jeździe miejskiej dźwięki otoczenia nie powinny przeszkadzać, a przy niskich prędkościach słychać jedynie delikatny pomruk silnika. Niestety przy wyższych prędkościach oprócz silnika dochodzi nieprzyjemny szum opon i głośny pęd powietrza słyszalne na miarę samochodu sprzed dekady.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie 6,5l/100km w cyklu mieszanym i 7,0l/100 przy prędkościach autostradowych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena adekwatna do jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto po odebraniu z salonu miało przekrzywioną osłonę tarczy hamulcowej, co wydawało nieprzyjemny pisk w trakcie jazdy. Usterkę udało się naprawić w salonie "od ręki".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 III Sedan