Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Sedan

bart, 8 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Fajny silnik. Lubię jeździć Mazda.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nawigacja
Inne : Źle zeskalowany poziom paliwa
Inne : Problemy z synchronizacja kontaktów po BT - część się nie wgrywa.
5,0
Całokształt
Jestem na razie bardzo zadowolony. Zawieszenie na dobrym poziomie, silnik wystarczający do wyprzedzania bez obaw. Spalanie niskie, więc lubię go cisnąć. Siedzenia wygodne. Elektronika bez problemów. Minusem jest nawigacja i spore belki z przodu lekko ograniczające widoczność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moim zdaniem świetny silnik. Przyspiesza dobrze od dołu, ale frajda jest z jazdy powyżej 2,5k obrotów. Lubie mocno redukować biegi i silnik od razu reaguje na gaz. Głośność akceptowalna.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze rozłożona skrzynia. Trochę nisko spięta na dole i komputer sugeruje jazde na 6tce juz przy ~70-80 km/h, ale można jeździć przecież po swojemu. Skrzynia czasem lubi lekko przyciąć. Da się z tym żyć.
4,0
Układ jezdny
Może nie jest to układ z górnej półki, ale zachowuje się przewidywalnie. Dość dobrze wyłapuje nierówności i jest zachowuje balans pomiędzy komfortem, a stabilnością przy większych przeciążeniach na zakrętach. Dobrze wyważona buda.
Komfort
4,0
Widoczność
Przeszkadzają trochę przednie belki. Brakuje też wycieraczki z tyłu, ale to sedan, więc wiedziałem co brałem. Reszta bez zastrzeżeń na bardzo dobrym poziomie.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobry system nawigowania multimediami ! Pokrętło działa bardzo ergonomicznie. Funkcjonalne przyciski na kierownicy. Jak dla mnie idealnie przemyślana koncepcja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewane siedzenia działają dobrze. Brak zastrzeżeń oprócz jednego punktu. Samochód lubi sobie zaparowywać na niższym ustawionym stopniu wentylacji. Klimatyzacja działa dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera świetnie. Z tylu gorzej, ale samochód kupiłem do wożenia dwóch dorosłych osób i dziecka z tyłu, więc nie mam żadnych zastrzeżeń.
4,0
Wyciszenie
Samochód dobrze wyciszony, ale szału nie ma. Silnika i tak nie słyszę, bo głośno słucham muzyki, więc mi to zupełnie nie przeszkadza. Opony i tak kupuje bardzo ciche.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie sprawdzam aplikacja Fuelio na androida z realnych tankowań. Komputer pokazuje 0,2 l niższe spalanie. Średnio mam 6,69 l/100km. Średnia w mieście 7,4l (Wrocław). Srednia na szosach z domieszka autostrad 6,2l. Po mieście jeżdżę dynamicznie/bardzo dynamicznie, ale malo hamuję. Na trasie jest spokojnie, ale z częstym wyprzedzaniem. Jestem bardzo zadowolony. Dane z 19tyś kilometrów. Samochód mam od 7 miesięcy, więc latem z klimą.
4,0
Stosunek jakość/cena
Są tańsze samochody w tej klasie. Zapłaciłem więcej, bo zależało mi na silniku bez turbo z dobrą dynamiką, wyglądzie nadwozia i mutlimediach. Nawigacja moim zdaniem jest słaba co obniża ocenę jakość/cena. Wyrzucone w błoto 2600 PLN. Używam google maps.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słaba nawigacja. Gubi drogę ijest mało aktualna mimo update'u. Podziałka poziomu paliwa jest źle zeskalowana i poziom paliwa 100%-50% schodzi dużo wolniej niż 50%-0%. Kontakty się źle synchronizują z androida.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 III Sedan