Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Sedan

Ntp, 8 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Stosunkowo szybki i ekonomiczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : dzwięk > 4tys obrotów
Zawieszenie : dźwięk zawieszenia
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem zadowolony z tego auta. Odrobinę denerwują detale, ale za taką kasę można przymknąć oko. Co do szczegółów to opis poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oceniam b. dobrze. Jest dynamiczny (nawet bardzo) i oszczędny. Jedyne zastrzeżenie to jest głośny powyżej 4 tys obrotów. Podobno zmiana oleju na lepszy pomaga.
4,0
Skrzynia biegów
Drażni mnie odrobinę "haczenie" dwójki i czasami problemy z wrzuceniem jedynki. Nie byłem jeszcze na serwisie, muszę to zgłosić bo to mi przeszkadza. Po za tym w miarę krótki skok lewarka, przyjemność z obsługi. Nie jest to automat, tylko manual. Automat jest wolny. (nie mogłem powyżej zaznaczyć manuala, gdyż nie było go w opcji wyboru).
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest twarde, ale mnie to odpowiada. Bardzo stabilny w zakrętach i pozwala na wiele :-). Mały minus za dźwięk zawieszenia przy dobiciu na dziurach - metaliczny stuk, lekko irytuje. Zauważyłem także, że jest bardziej podatny na podmuchy wiatru >140 km/h niż inne auta, ale to chyba kwestia niskiej masy własnej. Można przywyknąć.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez czujników cofania mogą być problemy z widocznością do tyłu i do przodu. Z czujnikami jest ok.
5,0
Ergonomia
Jest ok. Wszystko na swoim miejscu. Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa sprawnie i wydajnie, nie mam zastrzeżeń. Ma być ciepło lub zimno :-) i tak jest. Co ciekawe nie wpływa zbytnio na spalanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód idealny dla 4 osób. Nie jest za mały, miejsca jest w sam raz. Lekkie ograniczenia załadunku daje klapa bagażnika, ale to sedan. Jeżeli chodzi o kierowcę to pozycja za kółkiem jest jednym z większych plusów - "czuć auto" :-)
4,0
Wyciszenie
Jak wspomniałem wyżej, trochę za głośny >4 tys obrotów. Problem nie jest nawet w tym, że jest za głośny, tylko docierający dźwięk silnika jest po prostu nieprzyjemny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie mieszane około 7,5 l, w mieście ok 8 - 8,2 l, w trasie z prędkościami autostradowymi (140 - 150 km/h) ok 7,5 l, (poniżej 120 km/h) ok 6,5 l. Uważam, że są to b. dobre wyniki, szczególnie biorąc pod uwagę, że ten samochód ma dobre osiągi i jest bez turbo. Do tej pory innych kosztów nie było, a ceny przeglądów w miarę normalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Osobiście uważam, że jest to chyba jedna z najlepszych propozycji w tym segmencie na rynku (chyba że ktoś potrzebuje kombii). Sedan ma małe ograniczenia co do załadunku, ale "można z tym żyć", natomiast nadrabia wyglądem (uważam, że hatchback nie jest już tak ładny, wręcz tył auta nie pasuje do przodu, ale to tylko moje zdanie :-)). Za około 80 tys. (skyenergy), trudno kupić coś lepszego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 III Sedan