Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Sedan

jasko, 10 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto miało być twarde i nieprzystosowane do polskich dróg, tymczasem nie odbiega od Golfa i cicho pokonuje poprzeczne progi. Na razie nie odoczuwam także różnicy przy pokonywaniu poprzecznyh pęknięć asfaltu o co u nas raczej łatwo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Bardzo ładny, nietuzinkowy wygląd, elegancja i styl auta wyższej klasy, dobra pozycja za kierownicą, łatwe wsiadanie i wygodne wysiadanie (kierowca i pasażer z przodu)
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy nieprzesadnych prędkościach praktycznie niesłyszalny. Wystarczająco elastyczny. Słabe hamowanie silnikiem w porównaniu do poprzednika
4,0
Skrzynia biegów
W zasadzie precyzyjna. Na początku konieczna nauka w zakresie jej pracy. Duże odległości pomiędzy biegami sprawiają, że czasem haczy trójka.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry. Na krajowych drogach przewyższa kulturą poprzednika. Nieprzyjemne odbicie przy maksymalnym obracaniu kierownicy w lewo lub prawo
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu, przez lusterko wsteczne przeciętna. Na boki - bez zarzutu, do przodu ok. Skuteczne, dobrze osadzone osłony przeciwsłoneczne.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko jest ok. Detale wyjdą po dłuższej jeździe. Mogłoby być więcej pojemnych schowków. Nie zawsze intuicyjne usytuowanie przycisków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre, natychmiastowe chłodzenie. Co najmniej dobrze ustawione nawiewy. O ogrzewaniu trudno wyrokować - zimy nie przejeździłem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu nie jeździłem, przód wygodny. Sporo miejsca na nogi. Prawe kolano w zasadzie nie dotyka obudowy komory silnika, co denerwowało u poprzednika a przy dłużej jeździe (wibracje) doprowadzało do bólu stawu biodrowego (mikrowibracje). Ogólnie jednak są przestronniejsze auta, zwłaszcza przy tych gabarytach. Ponieważ jeżdżę przeważnie sam przestrzeń oceniam na dobry
5,0
Wyciszenie
W zasadzie dobre przy prędkościach z którymi poruszam się na codzień (miasto wiadomo) poza miastem na ogół do 120.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie jedyny koszt to zakup paliwa. Zużycie co najmniej akceptowalne. Mile zaskoczenie nawet przy dużych prędkościach
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie konkurencja jest duża. Z pewną ostrożnością przyznałbym jednak, że stosunek jakość/cena jest więcej niz dobry
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwukrotnie nieuzasadniony spadek głośności radia podczas rozmowy telefonicznej. Z czasem i ta "usterka" ustapiła
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tych na razie nie było i nie chcę wyrokować, co może nawalić w dającej się określić przyszłości

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 III Sedan