Silnik
: Testowałem bardzo długo ten pojazd i podjąłem decyzje o zakupie. Już nie mogę się doczekać odbioru - niestety kolejka chętnych może nie tak w Polsce, ale na świecie jest dość długa.
Jeździłem w trzy osoby, czyli dość obciążonym autem. Nie patrzyłem jak jadę (ekonomika) tylko ile Mazda potrafi. Miasto Łódź zakorkowane na maksa i trochę poza miastem. Wrażenia rewelacyjne. Ciągnie na każdym biegu i wydawało mnie się, że czasami przesadzam z gazem bo z przerażenia włosy pasażerom stawały dęba to późniejszy odczyt z aplikacji umieszczonej w komputerze pokazał, że byłem bardzo delikatnym kierowcą. Spalanie po całym teście wyniosło 7,1 l/100km, ale czas pracy silnika na postoju wynosił prawie pół godziny. Maksymalnego momentu obrotowego (przy 4000 obrotów) nie osiągnąłem ani razu, a jak już pisałem jazda wydawała się nam bardzo dynamiczna.
Jestem facetem w średnim wieku i trochę autek już objeździłem, ale to co oferuje Mazda z tym motorkiem to zupełnie inna bajka.
Teraz UWAGI bo zawsze jakieś są:
1- Za mały wyświetlacz kompa i obrotomierza na desce rozdzielczej.
2-Tapicerka siedzeń mogłaby być zrobiona z lepszej tkaniny.
3-Brak koła zapasowego - jestem starej daty i to jest dla mnie skandal.
4-Wykończenie bagażnika dyktą pokrytą szmatką też nie wygląda dobrze.
Na szczęście cała reszta robi bardzo dobre wrażenie i dlatego jestem na tak.
Niemcy i cała reszta gdzieś się zatraciła i ich auta nie mają teraz silników, a jak już do któregoś samochodu włożą silnik to cena rośnie niebotycznie. W Mercedesie A-classe za porównywalne wyposażenie i silnik o podobnych osiągach trzeba zapłacić o 40.000zł. więcej, a Golf jest o ponad 10.000zł. droższy. Poza tym jeszcze wygląd auta. MAZDA JEST PO PROSTU ŚLICZNA - i tyle.