Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Sedan Facelifting

Panzadowolony, 5 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 3 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ładnie wchodzi na obroty, charakterny dźwięk przy przyśpieszaniu, niektórzy uważają że wynika to ze złego wyciszenia auta, ja to widzę jako duża zaleta, sportowy dźwięk i emocje, czujesz auto, żyjesz, pięknie, tak ma być. Co do spalania... to jest benzyna a spalanie na poziomie diesla, wszystko zależy od umiejętności przy ekodrivingu dochodziłem do 4.0l (25% trasa, reszta miasta) na odcinku 40km, co prawda przy małym ruchu, ale wszystko jest możliwe ten silnik ma potencjał tylko jeżdzić z głową i nie mieć cieżkiej nogi, jazda z ekodrivingiem to wyzwanie, a ciskanie na maxa jest dla ludzi nie myślących w bejcach albo dla małolatów, każdy tak umie, wykaż się dojrzałością, to wyzwanie i uciecha z efektów, więcej w kieszeni zostaje. Z doświadczenia wiem że pośpiech nawet na odcinku 40km to zysk ledwie kilku minut, bez sensu, a i mniejsze ryzyko wypadku czy mandatu...
Karoseria : Jedno słowo, śliczne, w tej cenie nie ma konkurencji, nie ma. Tylko sedan.
Zawieszenie : Po prostu płynie, dobrze reaguje na nierównościach.
5,0
Całokształt
Super jestem bardzo zadowolony, jedyny minus to lakier, trzeba uważać, ale będzie git, jak dbasz tak masz. Nie żałuję zakupu z salonu, tylko marzyłem o silniku SkyActiv-X ale nie chciałem już czekać, zresztą może i dobrze silniki SkyActiv-G są perfekcyjnie dopracowane i sprawdzone.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ładnie wchodzi na obroty, charakterny dźwięk przy przyśpieszaniu, niektórzy uważają że wynika to ze złego wyciszenia auta, ja to widzę jako duża zaleta, sportowy dźwięk i emocje, czujesz auto, żyjesz, pięknie, tak ma być. Co do spalania... to jest benzyna a spalanie na poziomie diesla, wszystko zależy od umiejętności przy ekodrivingu dochodziłem do 4.0l (25% trasa, reszta miasta) na odcinku 40km, co prawda przy małym ruchu, ale wszystko jest możliwe ten silnik ma potencjał tylko jeżdzić z głową i nie mieć cieżkiej nogi, jazda z ekodrivingiem to wyzwanie, a ciskanie na maxa jest dla ludzi nie myślących w bejcach albo małolatów, każdy tak umie, wykaż się dojrzałością, to wyzwanie i uciecha z efektów, więcej w kieszeni zostaje. Z doświadczenia wiem że pośpiech nawet na odcinku 40km to zysk ledwie kilku minut, bez sensu, a i mniejsze ryzyko wypadku czy mandatu.
5,0
Skrzynia biegów
bardzo elastyczne, 6-tka przy ok 60km/h, podpowiedzi bardzo przydatne, choć już mam jego wyczucie i są już mniej potrzebne.
5,0
Układ jezdny
prowadzi się jak bajka, wręcz płynie, bardzo dobrze zachowuje się na polskich drogach, szkoda że tak kiepskich drogach, bo auto jest perfekt i szkoda go w sumie, ale co zrobić
5,0
Karoseria
auto jest śliczne, podoba mi się bardziej niż hatchback
Komfort
5,0
Widoczność
niektórzy dają mnie gwiazdek, ale dlaczego? lusterka boczne duże, system martwego pola działa też znakomicie, nie ma czego się przyczepić, mam kamerę cofania z czujnikami jest naprawdę dobrze.
5,0
Ergonomia
I tu bez zmian, 5*, wszystko pod ręką, fotele wygodne, bez wodotrysków, które tylko mogą rozkojarzyć jak np w mercedesach, czekam na Androida-Auto
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
dwustrefowa klima, szybkie ogrzewanie, jest wszystko jak powinno być
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście ok 180cm jest super. Z tyłu tak samo, trochę mniej, ale pamiętajmy to jest kompakt.
5,0
Wyciszenie
Jest ok, tak jak napisałem przy ocenie silnika, silnik ma dawać dzwięk, masz go czuć, na trasie jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko lać i jechać. Ubezpieczenie samo OC to jakieś 600PLN, koszty paliwa, jak już napisałem przy opisie silnika, wszystko zależy od Ciebie ja jest b. zadowolony, ma duży potencjał, a pamiętajcie to są 2 litry benzyna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli będzie tak dalej to naprawdę w życiu nie kupiłem lepszego auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zauważyłem, lakier jest delikatny, ale jak dbasz tak masz.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i z wiem z neta że ich brak, tylko benzyna, a silnik ten jest znany nie od dziś.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 III Sedan Facelifting