To nie żadne cudo. Auto całkowiecie przeciętne i trzeba go stawić na równi z innymi kompaktami i to nie klasy premium.
Silnik przeciętny, jedzie jak 1.4 turbo. Zawieszenie przeciętne. Skrzynia biegów przeciętna, uciążliwa w jeździe miejskiej. Bardzo słabe wyciszenie. Kupiłem go oczami. Wciąż mi się podoba.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to zwykły kastrat elektroniczny ze 165km. W rzeczywistości ma niecałe 140km, a różnica miedzy wersją 165 a 120 jest zauważalna dopiero powyżej 4500obr/min. Generalnie dobrze odpycha samochód, ale z mazdy żadnego hot-hatcha nie czyni. Za około 1000 zl można go "wyleczyć" i mieć 165km ( Mój po wirusie ma 173) Wtedy odpycha się lepiej. Ale wciąż podkreślam że to nie będzie hot-hatch.
3,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie ta skrzynia to żaden cud. Biegi czasem haczą, poza tym jest tak zestopniowana ( bardzo długie przełożenia) że po mieście z prędkościami 40-50km/h trzeba często jeździć na 2-gim biegu. ( Generalnie można przyjąć że każdy bieg to jak +1 w innym aucie) . Bieg szósty właściwie przydatny chyba tylko do jazdy z górki na autostradzie. Na trasie nie ma szans żeby z niego skorzystać bo przy 120km/h mamy około 2 tys obr/min i przy jakimkolwiek wzniesieniu trzeba redukowac w dół.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie raczej miękkie w stosunku np do astry czy aut z grupy Vag. Razem z wysokim profilem opon ( 205/60) powoduje że do szybkich oesów się nie nadaje. Jak na polskie warunki ok. Poza tym przy prędkościach ponad 160 km/h auto zaczyna myszkować po pasie jazdy.
5,0
Karoseria
Jest piękna. Tak. Dlatego ją kupiłem.
Komfort
4,0
Widoczność
Przeciętna. Z tyłu mam kamerę i mi wystarcza.
4,0
Ergonomia
Jedyna zastrzeżenie mam do tego że gniazdko zapalniczki ukryte jest w schowku i jest tylko 1. W dobie dzisiejszych janosików, rejestratorów cb radia to za mało.
Fotele bardzo wygodne
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam żadnych zastrzeżen
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przeciętnie jak na kompakta.
2,0
Wyciszenie
Słabo. Na prawdę. Powyżej 100km/h mam wrażenie że gdzieś otwarte jest okno i odruchowo próboje domknąć szyby.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali średni 6,5l benzyny 98- tak taką trzeba tankować do tego silnika. ( Generuje wtedy około 20nm więcej- potwierdzona wielokrotnie hamownią na różnych samochodach) Drogie serwisy gwarancyjne mało zamienników
3,0
Stosunek jakość/cena
Mazda kreuje się powoli na markę premium ale niestety jakość elementów na poziomie przecietnego samochodu.
Na prawdę to nie żadne cudo. Chociaż w dzisiejszych czasach nawet premium często dają plamę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Krzywe tarcze hamulcowe praktycznie od nowości.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
[l/100km]