Zaczekałem na auto po liftingu z końcówki 2016 i się nie zawiodłem, to mała szóstka. Szkoda, że już nie produkowana od 06.2018 - trójka IV to póki co za dużo niewiadomych jak dla mnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
120 KM, praktycznie podobno 136, to jednak trochę mało (8,8 do setki) ale moc i moment dają się troszkę zabawić. 194 KM z hatchbacka nie daje co prawda poczuć różnicy.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń, dźwignia wygodna i płynnie działająca.
5,0
Układ jezdny
Nie wiem czemu ale zdarzają się podsterowne uślizgi na wilgotnym - może ja czasem przesadzam. Wydaje mi się, że pojawiły się odgłosy stukania na wybojach w przedniej osi ale może jestem przewrażliwiony.
5,0
Karoseria
Lakier ekologiczny. Jak papier. Uważam przy myciu a jednak już są mikrorysy. Wygląd trzeba powiedzieć ekstra... Plastiki słabej jakości - szarzeją bardzo szybko i nie obchodzi się bez smarowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu prawie żadna, dobrze, że jest kamera cofania. Na boki marna ale jest BSM. ;)
4,0
Ergonomia
Tak, koń i jeździec - wszystko prawda. Tylko podparcie lędźwiowe nie trzyma wybranej pozycji. A i w bagażniku żarówka 3W. Mało co widać. Na dodatek T5, nie ma canbusowych więc led żarzy po zamknięciu bagażnika - zrezygnowałem z podmiany...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zasadzie nie otwieram okien, więc skoro jeszcze żyję, to jest OK. ;) Filtr powietrza chyba zmienię na węglowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu siedzę wygodnie a mam 185 cm wzrostu. Z przodu nad głową jest luz. A bagażnik jak na moje potrzeby olbrzymi.
3,0
Wyciszenie
Pfff, bida. Drzwi kierowcy chyba trochę odstają i wieje przy większych szybkościach. Oczywiście samo wytłumienie nie jest idealne. Chyba to najsłabszy punkt tego auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo jest drogie ale auto oszczędne. W trasie bez sępienia wychodzi 5,5 ale po mieście już ponad 8 - to akurat wina miasta, gdzie się więcej stoi niż jedzie... Przeglądy około 1000 zł - trzeba tylko uważać na serwis, bo dokłada nie ujęte w checkliście pozycje - np. filtr kabinowy w pierwszym roku. :/ Poskarżę jeszcze, że mi wlali za dużo oleju a auto go nie bierze więc miałem cyrk ze strzykawką i wężykiem... Pół litra! A ostatnio pytałem o żarówkę do kabiny - C5W rurkowa za 68 zł? Może gość z ASO do którego dzwoniłem się pomylił. Za tyle wymieniłem trzy na ledowe...
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo atrakcyjne auto za przyzwoitą cenę, sporo bajerów w standardzie i niedrogie pakiety (np. LED), choć trochę mało opcji do wyboru. Oby się nie psuło, bo ASO chyba strasznie łoi za oryginalne części.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cóż, różne odcienie światła w pozycyjnych i mijania. Dziwne - pewnie Meksykanie jednak się nie starają jak Japończycy. Spasowanie niektórych elementów na zewnątrz i wewnątrz mogłoby być lepsze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
[l/100km]