Mazdę kupiłem, ponieważ jest przede wszystkim piękna. Wyróżnia się bardzo na tle konkurencji, zwłaszcza w wersji sedan i kolorze soul red. Nawiasem mówiąc mniej więcej 3 na 4 osoby, które to auto zobaczyły u mnie po raz pierwszy, myślały, że to "szóstka". Świetny silnik - dynamiczny i oszczędny, sporo miejsca w środku i dużo przyjemności z prowadzenia. Ale jednocześnie - zaskakująco słabe wyciszenie i jakaś taka taniość materiałów wyzierająca z każdej strony - podsufitka, podłoga, pokrycie foteli. I uwaga: w mojej mazdzie po 2 miesiącach na panelu drzwiowym zrobiła się trwała deformacja w miejscu, w którym zwykle trzymam łokieć. Ostatnie minusy: tylko jedno gniazdko i beznadziejne przednie czujniki parkowania, które wziąłem jako wyposażenie dodatkowe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Same zalety, żadnych wad. Przyspieszenie do setki poniżej 9 s, średnie spalanie - 6,5l/100km.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Być może mógłby bardziej pewnie zachowywać się w ciasnych zakrętach; czasem mam wrażenie, że zaraz straci przyczepność.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie wiem do końca dlaczego, ale kiedy ustawię optymalnie fotel i kierownicę, to mam trudność z wsiadaniem. Ponadto miejsca nie brakuje. Dzieci, które zwykle podróżują z tyłu mówią, że miejsca na nogi mają więcej niż w astrze IV, którą miałem poprzednio.
2,0
Wyciszenie
Największa wada tego samochodu jak dla mnie - przy większych prędkościach szumy stają się nie do zniesienia. Ponadto po prostu za dużo słychać tego co się dzieje na zewnątrz samochodu, nawet na postoju.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno ocenić całkowite koszty; na razie mogę powiedzieć, że zużycie benzyny jest na zadowalającym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
[l/100km]