Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback

HerrB, 6 lat temu
Silnik 2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 3 III Hatchback  2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Kupiłem ten samochód bo mi się podobał. Generalnie kest OK. Auto jest bardzo dynamiczne, automatyczna skrzynia chodzi świetnie. Zużycie paliwa podawane przez producenta jest niemożliwe do osiągnięcia w praktyce. Trochę słabe wyciszenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny i elastyczny, w zupełności wystarcza do tego samochodu i przyjemnej jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Jeden z najmocniejszych punktów. 6cio biegowy automat zmienia szybko i łagodnie. Jak ktoś ma ochotę, może pobawić się dźwigniami przy kierownicy (przydaje się to np. w górach). W porównaniu z innymi automatami jakimi jeździłem (MB 5b, PSA 4b) ten jest lepszy.
4,0
Układ jezdny
OK
4,0
Karoseria
Za wcześnie żeby oceniać. Mazdy nie słyną z jakości blach ale na rzie nic się nie dzieje.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę słabo do tyłu. Tylna szyba jest dość mała, a tylne boczne małe i zwężające się ku tyłowi. Ale to nie jest jakiś wielki problem.
4,0
Ergonomia
Trochę słabo jest ze schowkami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasami bez włączenia klimatyzacji odczparowanie szyb jest trudną sprawą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest tak źle jak niektórzy tutaj piszą. Kierowca i pasażer siedzą wygodnie. Z tyłu (wg. mnie) jest więcej miejsca niż np. Mercedesie W203, czy BMW serii 1. Przymierzałem się też do VW Golfa VII i pozycja w kierowcy Mazdzie bardziej mi odpowiada. Bagażnik taki sobie. Dla nas (2os.) na razie wystarcza naet na dłuższe wyjazdy.
3,0
Wyciszenie
Jeden ze słabszych punktów. Powyżej 130 km/h dość głośno. Do 160 km/h da się jeszcze podróżować we względnym komforcie. Sporo szumów przenoszą też koła ale to może być kwestia opon (standardowe letnie to Dunlop Sp Maxx 18')
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ten samochód to kolejna ofiara fałszywie pojętej ekologii. DPF ma zaprogramowane wypalanie co ok. 250km. Zużycie paliwa bardzo wtedy wzrasta. Zużycie podawane przez producenta nie jest nawet zbliżone do realnego, nawet przy oszczędnej jeździe. Wymiana oleju co 20 tys. km. lub częściej jeśli dużo jeździ się po mieście. Jeśli jest możliwość to warto porównywać ceny w różnych serwisach - w mojej okolicy jest kilka ASO, a ceny za te same usługi potrafią się znacznie różnić. Wyższa cena niekoniecznie idzie w parze z jakością. Ceny części wbrew obiegowym opiniom nie odbiegają szczególnie od innych marek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W pewnym momencie zaczął zawieszać się system MZD connect. W ASO zainstalowano nową wersję i problem zniknął (usługa w ramach gwarancji)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 III Hatchback