Idealne auto do spokojnej bezproblemowej eksploatacji w cyklu mieszanym. Jeśli ktoś ceni bezproblemowość, łatwość i oszczędność w utrzymaniu bardziej niż komfort, osiągi i zaawansowaną elektronikę to jest to auto godne polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sprawny, elastyczny, oszczędny, wystarczający zarówno do codziennej jazdy po mieście jak i w trasę. Na niższych biegach też dość dynamiczny. Może nie do ścigania się, ale też nie trzeba zbytnio planować wyprzedzania, w miarę dobrze się zbiera.
5,0
Skrzynia biegów
Zależy kto co lubi, krótkie przyłożenia, dość sztywna - ogólnie przyjemna w jeździe (może sporadycznie coś się minimalnie zblokuje, ale jednak finalnie zostawiam 5/5).
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, przyjemnie się jeździ.
4,0
Karoseria
Jeśli chodzi o rdzę to nie ma z tym większych problemów, natomiast lakier ogólnie bardzo delikatny, łatwo robią się mikrouszkodzenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać, a systemy kontroli martwego pola i inne czujniki doskonale wspomagają kierowcę.
5,0
Ergonomia
Zaletą jest niewątpliwie możliwość ręcznej obsługi systemu multimedialnego (choć na postoju można też w sposób dotykowy). Proporcja elektroniki i elementów analogowych świetna. Fotele dość wygodne, choć może nie na trasy po 500-700 km. Rozbudowane systemy bezpieczeństwa i imponujący wynik testów NCAP.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie jest w miarę ok, ale jakość systemu wentylacji i ogrzewania nie jest mocną stroną Mazdy 3, szczególnie w wilgotnych i zimnych warunkach
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu (kierowca i pasażer) jest ok.
Z tyłu trochę ciasno, ale jak już ktoś się dopasuje i nie ma potrzeby ciągłego wsiadania i wysiadania to można podróżować w komfortowy sposób. Również jeśli kierowcą jest niższa osoba, która ma bliżej fotel to już jest całkiem nieźle pod względem miejsca i przestrzeni.
4,0
Wyciszenie
Do prędkości około 100-110 km/h jest ok - powiedziałbym standardowo jak w podobnych autach tej klasy. Powyżej tych prędkości (jazda autostradowa) jest dość głośno, ale opinie w stylu, nie słychać własnych myśli są przesadzone (nie ma aż takiej tragedii).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W kwestii napraw to właściwie koszty wymian okresowych: oleju, płynów, tarcz, klocków.
W kwestii spalania - silnik Skyactiv jest naprawdę oszczędnym silnikiem, spalanie szczególnie w trasie potrafi zejść do bardzo niskich poziomów, w mieście przy rozsądnej jeździe również nie jest źle
5,0
Stosunek jakość/cena
Minimalnie drożej niż porównywalne kompakty, ale warto ze względu na bezproblemowość użytkowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po blisko 1,5 roku nie wydarzyło się właściwie nic co by realnie wpływało na jazdę. Były to jedynie drobiazgi, do których można zaliczyć: mikro-ubytki szczelności klimatyzacji czy problem ze sprężynką mechanizmu wlewu paliwa (w razie czego można otworzyć ręcznie od strony bagażnika).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po blisko 1,5 roku użytkowania nie było żadnej poważnej usterki. Trzeba jedynie pamiętać o regularnej wymianie baterii w karcie ID immobilizera, bo faktycznie dość szybko się wyczerpuje. A jeśli bateria w immo padnie to auto nie odpali. Na szczęście jest to dość łatwe i szybkie (całość wymiany zajmuje jakieś 0,5 minuty)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
[l/100km]