"Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie jako smakujesz, aż się zepsujesz". Tym cytatem z Jana z Czarnolasu mógłbym określić stosunek do tego auta. Bo niestety niedługo mogłem się pocieszyć moją Mazdą, gdyż po niecałych 5 miesiącach użytkowania została skradziona. Dopiero wtedy, gdy jej zabrakło, w pełni doceniłem ten samochód. Jeździło się nim pięknie, w środku było stosunkowo cicho, komfort jazdy wspaniały, przestrzeń, duży bagażnik, wygodny wyświetlacz LCD, przyzwoite nagłośnienie... No i ten drapieżny wygląd - jak ona wygląda! Genialny design karoserii... Teraz ponownie planuję zakup tego samochodu, bez dwóch zdań.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
Czasem skrzynia stawiała opór, utrudniając zmianę biegu
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do tyłu dosyć słaba, brakowało mi kamer cofania.
5,0
Ergonomia
Genialne sterowanie multimediami po prawej stronie kierowcy. Przycisk awarii dosyć niefortunnie umieszczony - zdarzało mi się kilka razy niechcący włączyć światła awaryjne przy manipulacji smartfonem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew na zamarznięta przednia szyba nienajlepszy, trzeba się było uzbroić w cierpliwość aż cokolwiek będzie widać. Jednak do dwustrefowej klimy i samego ogrzewania nie mam uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Wydaje się że projektanci celowali w optymalne wyciszenie gdy się jedzie na optymalnych (ekonomicznych) obrotach silnika - przy niższych lub wyższych obrotach było już głośniej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja Mazda paliła ok 7 litrów na 100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mazda się ceni jednak. Pod względem komfortu jazdy
czy parametrów można kupić tańszy samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
[l/100km]