Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback

beast.gda, 6 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 39 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 3 III Hatchback  2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Inne : Układ jezdny. Naprawdę świetnie się prowadzi.
5,0
Całokształt
Kupujesz dość małego, dynamicznego hatchbacka i dostajesz małego, bardzo dynamicznego hatchbacka. W dodatku ładnego. Bardzo dobry do do miasta, choć rozczarowaniem okazał się prześwit. Deklarowana wysokość to miało być 15 cm, ale przedni zderzak w ponadstandardowo wydłużonym przodzie pojazdu, można zarysować nawet przy wjeździe na zwykły krawężnik. Oczywiście poprawia to właściwości aerodynamiczne, stąd przy dużych prędkościach jeździ się jak po szynach nawet w zakrętach. Świetny jest więc również na drogach ekspresowych i autostradach. Niektórym może przeszkadzać zbyt twarde zawieszenie na nierównych nawierzchniach w mieście.
Wrażenia
5,0
Silnik
To jedna z największych zalet auta, przy odpowiednim biegu nie ma problemu z wyprzedzeniem. Z kolei jeśli ktoś chce zostać mistrzem oszczędnej jazdy także nie powinien mieć problemu. W kabinie głośno robi się moim zdaniem dopiero przy 140 km/h, ale też bez przesady. System start-stop działa bez zarzutu, bardzo szybko reagując.
5,0
Skrzynia biegów
Naprawdę bez uwag, jest tak jak powinno być, biegi wchodzą gładko, skrzynia niemalże sportowa. Jedna z silnych stron tego samochodu.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja! A mam w pamięci kilka wcześniej używanych Fordów. Nie ma problemu w utrzymaniu prędkości 120 km/h np. przy wjeździe/zjeździe z autostrady po łuku czyli w miejscach gdzie większość jedzie 60 km/h.
5,0
Karoseria
Bez uwag. Lakier wydaje się bardzo trwały i odporny na drobne zarysowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie da się ukryć, że przednie słupki są dość szerokie i pochylone, więc już parę razy zdarzyło się zauważyć w ostatniej chwili pieszego nadchodzącego z lewej strony kierowcy. Do tyłu widoczność typowa, przy parkowaniu pomagają elektronicznie sterowane lusterka oraz opcjonalne czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Ekran nawigacji wygląda jakby nie był uwzględniony przy projektowaniu i został doczepiony na siłę w fazie produkcji. Wygląda trochę jak zostawiony przez nieuwagę na desce rozdzielczej tablet, który tylko czeka na złodzieja. Kiepsko wsuwa się płyty do odtwarzacza CD, bo jest umieszczony bardzo nisko. Brak kieszeni za fotelem kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja OK, ogrzewanie standardowe, nawet przy temperaturze rzędu 0 st. C potrzebuje dobrych 15 min., żeby nagrzać wnętrze do zadanej temperatury rzędu 21 st.C.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moim zdaniem samochód zaprojektowany typowo pod kierowcę. Pasażer z przodu również nie powinien narzekać i ewentualnie dziecko z tyłu. Dwoje dorosłych na tylnej kanapie może się męczyć, zwłaszcza jeśli nie są japońskiego wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Nie ma cudów, już przy 140 km/h na autostradzie jest głośno, choć może nie tak jak zapamiętałem z Focusa II.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik pomimo dużej pojemności nie zużywa nadzwyczajnie dużo paliwa, a porównując do silnika 1,6 Forda Focusa II to nawet zaskakująco mało. Koszty przeglądów rzeczywiście wyższe niż znane mi wcześniej, ale bez przesady. Przegląd po drugim roku + wymiana klocków hamulcowych i trzech wycieraczek niespełna 2 tys. zł brutto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mazdy u dealerów są jednak drogie. Pomimo jakości i radości z jady, mimo wszystko ciut za drogie. W dodatku niechętnie negocjuje się rabaty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie odnotowano, chociaż w drugim roku używania przy temp.rzędu -10 st.C ,zanim silnik rozgrzeje się na dobre, okresowo zaczął zanikać obraz na ekranie nawigacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 III Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,4
l/100km
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 III Hatchback