Wciąż przy wsiadaniu pojawia się uśmiech na widok tego roadstera.
Wrażenia
5,0
Silnik
Serce i duma tego bolidu. Ciągnie od samego dołu, a bez turbo przecież. W górę - poezja. Dźwięk - miły dla ucha. Elastyczność bardzo przyzwoita.
4,0
Skrzynia biegów
Haczenie trójki - nie chce ustąpić. Czasem trudności przy jedynce i wstecznym. Poza tym elastycznie i dobrze dobrana do silnika.
5,0
Układ jezdny
Komfort / sportowo. Dla mnie ciut za twardo.
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie przednie słupki - trzeba tu uważać i wyglądać z obu ich stron czy ktoś nie idzie/jedzie. Do tyłu - tak sobie - mała szyba, szerokie tylne słupki. Boczne słupki też lubią zrobić niespodziankę.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu w sumie. Podłokietnik mógłby być dłuższy, gniazdo zapalniczki dodatkowe w desce rozdzielczej - mile widziane. Schowki w drzwiach a raczej ich brak - można przywyknąć, ale przydałyby się.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kompakt typowy, w Golfie V miejsca było więcej. Z tyłu może być - tylko. Bagażnik - standard.
3,0
Wyciszenie
Szumy obiegające auto wyraźne słyszalne - jest nad czym popracować przy liftingu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechałem już ponad 10.000 km. W cyklu normalnym dla mnie, czyli połowa w mieście, połowa w trasie - średnia 6,9-7,1. Poprzednie auto - Golf 5 z silnikiem 1,4 - średnia 7,0-7,3. Dynamika bez porównania. Diesli nie lubię i raczej nie polubię, ale po co diesel mając taki silnik od Mazdy. Niektórzy przyzwyczajeni do aut benzynowych z turbo twierdzą, że u nich dynamika i zrywność jest lepsza. Dla mnie jest super.
4,0
Stosunek jakość/cena
Godny drapieżnik.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lewe lusterko nie chce czasem się rozłożyć po złożeniu. Parę świerszczy - jeden z lewych drzwiach, jeden z prawych i jeden w desce rozdzielczej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
[l/100km]