Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback

bart, 10 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 III Hatchback  2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik o stosunkowo dużej pojemności 2 lity i jak na tą pojemność niewielkiej mocy 120 KM, duży moment obrotowy 210 Nm, całkiem znośne spalanie i dynamika.
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód bardzo ładny, dobrze wykonany, w większości przemyślany ale nie pozbawiony wad
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, świetne brzmienie, dobre osiągi
5,0
Skrzynia biegów
Działa bez zarzutu, bardzo wygodna w obsłudze
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze trzyma się drogi
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie dobra, niektórzy narzekają na widoczność do tyłu faktycznie przez szybę jest słaba ale duże lusterka zewnętrzne + czujnik parkowania tyłem poprawiają sytuacje
4,0
Ergonomia
Wygodna obsługa systemu multimedialno-nawigacyjnego. Wszystko bardzo proste w obsłudze i intuicyjne. Duży plus za 2 porty USB, AUX i możliwość podłączenia audio przez Bluetooth. Doskonały system RVM (kontrola martwego pola lusterek).Niestety minusy też występują: tylko szyba kierowcy automatyczna, blokada szyb działająca w trochę nielogiczny sposób ( zamiast blokować szyby dla pasażerów pozostawiając kierowcy możliwość sterowania wszystkimi, blokuje wszystkie szyby z wyjątkiem lewej przedniej dla wszystkich z kierowcą włącznie), brak możliwości wyłączenia radia lub odtwarzacza (można tylko wyciszyć lub zrobić pause), tylko jedno gniazdo 12V schowane w schowku więc trudno podpiąć cokolwiek przyklejone do szyby, ogrzewanie lusterek zamiast niezależne połączone z tylną szybą,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa (niestety nie da się ustawić różnych kierunków nawiewu dla obu stref), podgrzewane fotele
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jak dla mnie wystarczająco dużo, nawet z tyłu osoba dość wysoka może w miarę wygodnie podróżować
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, silnika prawie nie słychać przy spokojnej jeździe, natomiast na wyższych obrotach nawet powinno go być słychać. Innych dźwięków z zewnątrz też raczej nie słychać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na przyzwoitym poziomie, jednak trochę odbiega od danych producenta. Co do innych kosztów to przy przebiegu 5tyś km trudno powiedzieć coś więcej
4,0
Stosunek jakość/cena
Każdy klient powie że wolałby żeby było taniej, jednak obiektywnie można stwierdzić że na tle konkurencji mazda wypada całkiem dobrze. Jedynie absurdalnie wysokie są ceny oryginalnych dodatków np: koło dojazdowe z lewarkiem kluczem do kół i wytłoczką za 2300zl, listwy ochronne na progi 975zł
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy tak małym przebiegu trudno powiedzieć coś na ten temat
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 III Hatchback