Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback Facelifting
lookoff,
4 lata temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
30 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Super wygodne, eleganckie, zalatujące luksusem wnętrze (dotyczy modelu po lifice od 2017). Do tego niskie spalanie wolnossącego silnika o niemałej mocy 165KM.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Słaby lakier podatny na zarysowania, odpryski, itp.
5,0
Całokształt
Bardzo udany samochód kompaktowy ze sportowym charakterem. Świetnie wygląda a jeszcze lepiej się prowadzi! Eleganckie i wygodne wnętrze, zdecydowanie wybija się nad standard w klasie kompaktów (pomijam marki 'premium', chociaż muszę przyznać, iż brałem pod uwagę Volvo V40 i Mazda wyszła zdecydowanie na plus). Ponadto jest typowym japończykiem, czyli cechuje go totalna bezawaryjność oraz cienki lakier i przeciętne wygłusznie :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealna moc (165KM) do kompaktowego auta. Samemu można poszaleć, a przy 4 pasażerach i pełnym bagażniku w dalszym ciągu się nie męczy. Wolnossąca jednostka lubiąca wysokie obroty. Przy niskich obrotach w miarę cicho i kulturalnie pracująca. System i-eloop rzeczywiście wpływa zauważalnie na obniżenie spalania (jest to dodatkowy akumulator odzyskujący energię z hamowania i zasilający urządzenia pokładowe jak radio, klima, itp.).
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia kozak, biegi wchodzą z delikatnym oporem i charakterystycznym klikiem, w dodatku bardzo precyzjnie. Wersja z silnikem 165KM ma krótsze przełożenia od 120KM (niby że bardziej na sportową jazdę nastawiona).
5,0
Układ jezdny
Pokonywanie zakrętów to przyjemność, zawieszenie i precyzja kierowania chwalona w wielu różnych testach oraz recenzjach - potwierdzam :)
4,0
Karoseria
Wygląd kocur :) Jedną gwiazdkę odbieram za jakość powłoki lakierniczej. Ta niestety jest cienka i podatna na odpryski, drobne zarysowania, itp. Niby standard dla większości japończyków, ale jakoś nie mogę tego przeboleć, że auta europejskie mogą być porządnie lakierowane, a skośnookie już nie. Nie polecam również nakładania ceramiki, bo nic nie daje, a tylko kosztuje :/
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie w porządku, to nie SUV, ani VAN z wielkimi szybami, więc czego w sumie się spodziewać? Plus za kamerę cofania na dużym wyświetlaczu.
5,0
Ergonomia
Perfekcja! Wygodnie się siedzi, wszystko pod ręką i wygodne w użyciu. Pokrętło do obsługi systemu multimedialnego genialne, kalka rozwiązania Audi/BMW, ale w sumie dobre pomysły warto kopiować ;) Bardzo lubię wysoki tunel obszyty skórą po bokach, dzięki czemu ręka wygodnie spoczywa w trasie na tunelu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znowu, jak na klasę kompakt jest bardzo dobrze. Wnętrze jest obszerne, sam mam 183 cm wzrostu i jest mi bardzo wygodnie. Bagażnik wystarczający. Nie jest rekordowy jak w Hondzie Civic z tego rocznika, po prostu przeciętny. Przed zakupem rozważałem jeszcze Volvo V40 i tam wnętrze było bardzo ciasne.
3,0
Wyciszenie
Tutaj tylko 3 gwiazdki. Trójeczka jest przeciętnie wygłuszona, a nawet bym powiedział słabo. Kiepsko koresponduje z eleganckim i ładnym wnętrzem, dającym namiastkę luksusu z droższych marek. Do 120km/h znośnie, potem spory hałas. Jeżdżę autostradami przez to wolniej i rzadziej :P
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis ASO kosztuje zwyczajnie jak w innych markach nie-premium. Póki co na gwarancji jeżdżę do ASO na przeglądy tylko.
Niskie spalanie jak na taką moc, średnio 7-7,5l, w mieście max. 8,5l, na trasie 6,5l.
5,0
Stosunek jakość/cena
82k PLN za bardzo dobrze wyposażony kompakt o prawidłowej liczbie cylindrów (4) oraz zadowalającej mocy 165KM. Dla mnie było to dość sporo, ale jestem bardzo zadowolony z zakupu. Dzisiaj podobny samochód będzie kosztował sporo więcej w salonie (i nie mówię tu tylko o Maździe). Ceny poszybowały w kosmos, w szczególności jeśli chcemy czegoś więcej niż słabowite 3-cylindrowe wersje silnikowe oferowane przez większość producentów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stelaż kanapy (plecki kanapy) pokryły się rudawym nalotem. Znany przypadek w modelu poliftowym (BN), ASO naprawiało bez problemu. Ciekawa sprawa w sumie, może poddostawca zawalił?
Cienki lakier podatny na zarysowania, odpryski, itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. I tego co wyczytałem, orientuję się, to silniki Mazdy z rodziny SkyActive uchodzą właśnie za bezawaryjne. Innych przypadłości brak. Dużo czyta się o problemach z korozją u Mazdy, ale to dotyczy poprzednich generacji. Model 3 z rodziny SkyActive takowych nie posiada, u mnie żadnych oznak rudej na nadwoziu ani podwoziu ;)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
[l/100km]