Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback Facelifting

Jacek, 5 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 3 III Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
W zasadzie jest dobrze a nawet lepiej ale są też zastrzenia. Mazdę użytkuję głównie w mieście a trasa to okazjonalnie przeloty. Samochód kupiłem na wyprzedaży rocznika w prawie najlepszej wersji minus nawigacja która w dobie smartfonów to tylko kosztowny gadżet . Kolor ciemny grafit i fabryczne 18-tki nadają sportowego wyglądu. Za to przyciemniane tylne szyby tracą wieśwagenem rycerza ortalionu ale Mazda nie oferuje samochodu w tej konfiguracji bez tego watpliwej urody dodatku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała jednostka napędową. Nie żaden turbo mikser o poj. 1000 cm jak u konkurencji. Niektórzy nawet wystawiają trzy cylindry jak Honda którą testowałem przed zakupem Mazdy. Mazda elektronicznie kastruje swoje silniki i w ten sposób poszerza gamę modelową. Po odblokowaniu u tunera bez uszczerbku dla motoru możemy uzyskać nawet 180KM .
4,0
Skrzynia biegów
Praca skrzyni to bajka. Biegi wchodzą płynnie ze sportowym kliknięć, super. No ale u mnie jest mały zona. Przy dynamicznej zmianie biegów jest problem z wybicie trójki dla tego jedna gwiazdka mniej.
5,0
Układ jezdny
Doskonałe prowadzenie. Niskoprofilowe opony i świete zawieszenie dają posmak jazdy sportowym autem.
4,0
Karoseria
Kiepski lakier mimo że dopłata za kolor premium. Rysuje się a maska nie lubi kamyczków które wypadają z pod kół jadacych przed nami.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu jest słabo. Już dwa razy cudem nie zaliczyłem kolizji wjeżdżając na rondo. Przednie słupki kompletnie zasłaniają widoczność. Bez problemu schowa się za nimi samochód jadący po rondzie że nie wspomnę o pieszym. Z tyłu dzięki kamerze i radarowi nie ma problemu.
3,0
Ergonomia
Tu było by ok ale mam zastrzeżenia. Przede wszystkim centralny wyświetlacz. W samochodzie za prawie 100 tyś to jakieś nieporozumienie. Taki rozwiązania były w autach konkurencji 10-15 lat temu. Uboga grafika, obsługa dotykowa nie działa gdy jedziemy szybciej niż 20km/h, Poprostu zabytek ni jak nie pasujący do reszty wnętrza. Kolejna uwaga to brak wskaźnika stani płynu spryskiwacza oraz tani system monitorowania ciśnienia w oponach. Zamiast wskazać które koło i ile powietrza zapala się kontrolka i leć kierowco szukać co do dopompować, żenada.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mi odpowiada. Z tyłu bez problemu jadą dwie osoby. Bagażnik podobnie jak konkurencja.
4,0
Wyciszenie
Po wyżej 140km/h głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd w ASO razem z materiałami 900zł. Spalanie w miescie 8,5l. Jest dobrze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Minus za lakier i przedpotopowe dodatki jak wyświetlacz czy system monitorowania ciśnienia w oponach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 III Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 III Hatchback Facelifting