Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Hatchback Facelifting

lukluk84, 6 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 III Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jakosc wykonczenia niektorych elementow wnetrza
5,0
Całokształt
Jestem posiadaczem tego modelu od niespelna miesiaca. PLUSY? Piekna sylwetka (i ten lakier machine grey, ale to dosc subiektywne kryterium), sprezyste ale solidne zawieszenie (auto stabilne nawet przy 200 km/h na oponach 205/R16), bogate wyposazenie juz w wersji SkyMotion, bardzo wygodne fotele no i ten silnik! "bierze" od samego dolu, prowadzi sie prawie jak diesel, malo pali, ma wystarczajaca moc (do predkosci 160 km/h) - ale bardziej chodzi tu o ten moment obrotowy. MINUSY: o ile w przedniej czesci kabiny materialy wykonczeniowe i spasowanie jest praktycznie jak w klasie premium, to z tylu (tylna czesc kabiny i baaznik) marna jakosc materialow i wszedzie tam ogolnie gdzie oko i reka nie siegaja (np dolna czesc przednich foteli), wygorowana moim zdaniem cena, wyciszenie do poprawek
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik to prawdziwy rodzynek, dynamiczny, elastyczny, niskie spalanie (to zalezy tez od ciezkosci nogi kierowcy), cicha i rowna praca w kazdych warunkach. Sprawnie przyspiesza juz od prawie 2000 obr. / min, ciagnie rowno do odciecia.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krotkie skoki, jak w aucie sportowym, przyjemna w dotyku galka zmiany biegow, dlugie przelozenia co w polaczeniu ze sporym momentem obrotowym 210 NM sprawia duzo przyjemnosci z jady i pomaga obnizyc spalanie (kto uwaza ze to niska wartosc, niech przejedzie sie Toyota z silnikiem wolnossacym)
5,0
Układ jezdny
Auto jest bardzo komfortowe a jednoczesnie sztywne, dobrze wchodzi w zakrety i jeszcze lepiej z nich wychodzi. Cicha praca na nierownosciach.
5,0
Karoseria
Piekna linia auta, nie do pomylenia z innymi markami, chociaz widze ze niektorzy juz probuja ja kopiowac (glownie koreanczycy z KIA i Hyundaia), zobaczymy z czasem jak wyglada to z trwaloscia powloki... Auto jest naprawde lekkie i trzeba miec to na uwadze przy silnych podmuchac wiatru, tych bocznych...
Komfort
3,0
Widoczność
Kiepska widocznosc do tylu poprzez mala szybe i szerokie slupki C, w SkyMotion nie bylo czujnikow parkowania ale zamowilem sobie kamere cofania i jest super. Duze lusterka boczne ograniczaja do minimum wystepowanie martwego pola.
5,0
Ergonomia
Doskonala, jak to w Japonczyku, ergonomia, wszystko na swoim miejscu, latwosc obslugi, jedyne do czego trzeba sie przyzwyczaic to ten system inforozrywki sterowany pokretlem umieszczonym na srodkowej dolnej konsoli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja i jeszcze wydajniejsze ogrzewanie. Na minus zaliczam brak osobnych nawiewow dla tylnej czesci kabiny (GOLF VII pokazuje jednak ze sie da)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 170cm wzrostu wiec w kazdym aucie czuje sie doskonale :-) Tak na serio, karoseria Mazdy 3 jest szeroka, wiec zapewnia duza ilosc miejsca na szerokosc, z wysokoscia nie jest juz tak kolorowo. Niemniej jednak nie zaliczylbym tego auta jako odpowiedniego dla mlodej rodziny 2+2. Bagaznik przecietnej wielkosci, ale za to bardzo foremny, plaski, latwosc zaladowania wiekszych i lub ciezszych przedmiotow.
3,0
Wyciszenie
Silnik i zawieszenie pracuja bardzo cicho, wydaje mi sie ze Mazda ma jakies problemy z projektowaniem uszczelek, poniewaz bardziej slychac opor opon i szum powietrza niz cokolwiek innego. Zaznaczam jednak iz problem szumu powietrza pojawia sie dopiero przy wyzszych predkosciach (od 160 km/h), halas toczenia opon juz przy 80 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie nie ma wygorowanej ceny (np. w stosunku do aut grupy VW), spalanie jest naprawde niskie jak na auto z silnikiem 2.0 benzyna, serwis - pozyjemy zobaczymy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 III Hatchback Facelifting