po lancerze który okazał się pomyłką której do dziś się wstydzę (chciałem pozbyć się juz w pierwszy m roku , udało się w drugim) mając inny pojazd , bez większej presji dobrze się zastanowiłem przed zakupem.moim zdaniem nowa trójka to NAJLEPSZY tej klasy wybór na rynku...
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy,jak na japończyka bardziej niż elastyczny,od 4tyś obr brak przyrostów głośności-tylko toczenie i opływ powietrza.
5,0
Skrzynia biegów
jak na razie perfekcyjna
5,0
Układ jezdny
na zakrętach trudno wymusić działanie esp a to świadczy o klasie zawieszenia doskonały kompromis między komfortem a precyzją prowadzenia
Komfort
3,0
Widoczność
typowa dla współczesnego designu-czyli taka sobie , dla mnie ta wada boli niewiele.
5,0
Ergonomia
mało intuicyjna regulacja głośnoći radia na konsoli centralnej-każdy nowy pasażer się na to złapał-po miesiącu problem znika sam
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
zadziwiająco skuteczna i mądrze zaprogramowana(wersja z dwustrefowym climatronikiem)zarówno latem jak zimą
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu tak sobie - może nie tyle brak miejsca , co niezbyt wygodny otwór drzwiowy.Pasażerom którzy już wsiedli trudy rekompensuje wygoda jazdy i wysoki standard wnętrza.
5,0
Wyciszenie
W tej klasie przesadą byłoby oczekiwać więcej dlatego daje 5
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie bomba .samochód , który pali tyle ile ja chce-przy rozsądnej jeżdzie.przy dużych prędkościach potrafi spalać w trybie ciągłym 18-20 l/100km . przy spokojnej jażdzie średnia spalania na poziomie aut miejskich
5,0
Stosunek jakość/cena
za design standard materiałów i wyposażenie seryjne zdecydowanie 5.niby bodaj najdroższy w tym segmencie rynku , a jakby najtańszy (odliczcie sobie cło któremu mazda podlega)
gdyby do takiej za przeproszeniem astry czy golfa dodac dodatki z mazdy pewnie ich cena osiągnęłaby setkę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie 100 %
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez uwag
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]