Samochód jest tani w eksploatacji, bezawaryjny. Części zamienne są bardzo tanie. Ma przestronny bagażnik i nadaje się dla małej rodziny. W trasie przy wyższych prędkościach jest głośny i brakuje 6 biegu (byłby oszczędniejszy). Gdzy się go prowadzi czuć że jest dobrze wykonany. Ma bardzo cieniutki lakier i problemy z korozją podwozia. Przy małych prędkościach pozamiastem (70-90km/h) można ze spalaniem zejść poniżej 6l/100km. W mieście przy dynamicznej jezdzie pali ok 8.5-9l.
Wrażenia
5,0
Silnik
ładnie pracuje, przyjemny dzwięk i dobra elastyczność. Nigdy nie było problemów - po 160 tys dalej nie beirze oleju. Wysoka kultura pracy.
5,0
Skrzynia biegów
po 11 latach i 160tys biegi dalej wchodzą idealnie (same wskakują) Krótki skok drązka zmiany biegów. 2 bieg do ponad 100 km/h. na piątym biegu przy licznikowych 140km/h (134 na GPS) 4 tys obrotów.
4,0
Układ jezdny
porowadzenie neutralne. Nisko położony środek cięzkości. Zawieszenie fabryczne raczej miękkie. Mocno trzba namachać się kierownicą aby skręcać (układ nie jest taki bezpośredni jak np w nowszych samochodach). Hamulce mogły być lepsze (odbiegają od dzisiejszych standarów)
1,0
Karoseria
po 11 latach pojawia się korozja (najcześciej w miejscu uszkodzenia ale nie tylko). Korozja przy znaczku na tylnej klapie i przy szybie oraz w pobliżu wnęk na koła. Lakier bardzo cienki i delikatny. Uderzenie małym kamyczkiem powoduje odpryski. Uderzenie drzwiami podobnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Daleko wysunięta przednia szyba i szerokie słubki z przodu przy szybie ograniczają widoczność. Reszta stron bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
samochód wygodny . Dobrze usytułowany podłokietnik i drązek skrzyni. Siedzi się dosyć wysoko nawet przy najniższym położeniu fotela. Wygodną pozycje napewno znajdą niżsi kierowcy. Przy 183 cm przy odpowiednim ustawieniu odległości od pedałów i maksymalnym wysunięciu kierownicy do siebie dalej jest minimalnie za daleko. Dostęp do kazdego przycisku na desce rozdielczej jest wygodny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
podgrzewane siedzenia robią robotę. Brakuje bajerów typu podgrzewana kierownica. Samochód szybko się rozrzewa i chłodzi. Podgrzewane lusterka boczne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca pod dostatkiem. Samochód sprawia wrazenie stworzonego dla kierowcy (jest obudowany deską rozdzielczą) jednak dalej czuć przestrzeń. Kierowca 183 cm przy wygodym ustawieu fotela dalej może przewieść niewielkiego pasażera za sobą. Samochód stworzony raczej dla kierowcy i pasażera z przodu. Tam przestrzeń jest ogromna jak na gabaryty auta.
2,0
Wyciszenie
przy predkościach ponad 120 km/h już trzeba bardzo podnościć głos aby rozmawiać. Szum wiatru i kół przy ponad 140km/h nie pozwala normalnie rozmawiać w samochozie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to chyba najwiekszy plus Mazdy. Jest bezawaryjna ale koszty cześci eksploatacyjnych jak hamulce, zawieszenie są śmiesznie niskie. Np. komplet amorytzatórw tył zamienniki znanej marki premium 300 zł. Miska olejowa grosze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dalej trzyma wartość. Prowadzi się bardzo dobrze, a cześci serwisą są tanie co sprawia że jsli nawet pojawią sie problemy nie bedą one uciązliwe dla portfela
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 11 latach z drobiazgów uszkodził si tylko silniczek to ustawiania obiegu otwartego i zamkniętego w nawiewie (działa ale "pyka")
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
samochód ma problemy z korozją podwozia, która pojawia się juz po kilku latach użytkowania. Jest to najwiekszy problem Mazdy 3 BL. Korozja nadwozia pojawia się po 11 latach użytkowania. Samochód nigdy ni sprawił przykrej niespodzianki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]