minus za spalanie i mułowatość oraz beznadziejną obsługę u Dealera Mazdy w Rumi!
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo bardzo cichy, elastyczny. Niestety paliwożerny i brak mu przyśpieszenia.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjna, krótkie przełożenia, dobrze wchodzą biegi. Zmiana biegów w tym aucie to czysta przyjemność. Jak już się przyczepić to 6 bieg by się przydał aby obroty na dużych prędkościach były nieco niższe.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie to zmodyfikowana wersja Forda Focusa. Więc co tu dużo się rozpisywać, jest bardzo dobrze. Jestem młodą osobą i lubie sztywniejsze zawieszenie, tutaj właśnie tak jest. Z pewnością nie jest to miękko amortyzujące zawieszenie. Na wybojach i zakręcie + spora szybkość - Mazda 3 potrafi troszkę się pogubić.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka boczne bardzo dobre, tak samo z widocznością do przodu. Do tyłu, jak to w nowych autach tego typu, rewelacji nie ma. Są za to czujniki parkowania więc się równoważy wszystko.
4,0
Ergonomia
Siedzenia dobre choć bez rewelacji. Podłokietnik z deczka przykrótki. Jak prowadzę auto to lubię mieć łokieć na \"boczku\" tutaj niestety nie daje rady, a poza tym materiał jest twardy i łokieć boli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja. 2 strefowa klimatyzacja, podgrzewane fotele (5 czy 6 mozliwości ustawień). Podgrzewana przednia szyba. Nie mam najmniejszego problemu z optymalnym ustawieniem nawiewu i temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja, z tyłu nie wiem bo nie siedzę. Nikt z moich pasażerów nie narzekał jak dotąd.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja! Po przesiadce do jakiegokolwiek diesla mam wrażenie, że siedzę w parowozie. Tutaj wątpię w to czy silnik pracuje. Zawieszenie też bardzo cichutko pracuje. Klasa!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy normalnej jeździe około 8,3 na 100km. Jak na przyśpieszenie w rejonach 12,2 s do 100 oraz 105 KM auto za dużo spala. Plus za to, że nie jest to wysilony silnik, bez turbin i innych bajerów. Mam nieodparte wrażenie, że będzie długo służył.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trochę droga lecz się też z drugiej strony cieszę, bo nie jeżdżę autem który byle ktoś sobie kupi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd nic się nie stało. Wszystko działa. Ups no prawie. System Bluetooth - tzw. parowanie telefonu z Mazdą to koszmar. Większość telefonów z logo Nokia różnie współpracuje z Mazdą. Pomimo tego, że znam język to nie mam ochoty mówić w języku angielskim numeru telefonu \"zero zero one seven one two seven\" za auto zapłaciłem ponad 80 kawałków i tego typu rzeczy? szok. Nie można zaimportować książki kontaktów do auta tylko parę na krzyż i to za pomocą wysyłania wizytówki. Ponadto nawet jeśli już kogoś mamy w książce w Mazdzie i ta osoba zadzwoni to i tak wyświetli się tylko numer bez rozpoznania osoby dzwoniącej. Wpiszcie sobie w wyszukiwarkę mazda hands free i poczytajcie czy wasze telefony są kompatybilne!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez przesady poważna usterka w 4 miesięcznym aucie?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]