Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 II Hatchback

Robert, 3 lata temu
Silnik 2.0 MZR 151KM 111kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 118 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 3 II Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Fantastyczna skrzynia.
Zawieszenie : Sztywno i pewnie, tak jak lubię.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lakier jest bardzo delikatny.
4,0
Całokształt
Przyjemne auto ze sportowym zacięciem, ale ma swoje (drobne jak dla mnie) wady. Jeżeli lubicie japońskie auta w stylu lat 90., czyli proste w obsłudze, z wolnossącym silnikiem i bez bajerów, będziecie zadowoleni. Minusem jest wyciszenie i zbyt krótkie siedziska foteli, a także cienki, delikatny lakier. Rekompensuje to jednak bezawaryjność oraz przyjemnosć z jazdy - każda wycieczka to banan na twarzy dzięki sztywnemu zawieszeniu i fantastycznej skrzyni biegów oraz zwartemu układowi kierowniczemu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tu daję piątkę ze względu na to, co silnik oferuje w swojej kategorii, czyli wolnossących dwulitrówek. Jest żwawo powyżej 4 tys. aż do niemal 7 tys. obrotów. W przedziale do 4 jest dość ospale, ale nie ma tragedii, da się poruszac przepisowo. Kupując auto z takim silnikiem trzeba po prostu mieć to na uwadze - z dołu jadą Diesle i turbobenzyny, a wolnossaka o niskiej pojemnosci trzeba kręcić. Inna sprawa, że taka jazda jest wesoła ze względu na całkiem fajnie brzmiący silnik i skrzynię, o której piszę dalej.
5,0
Skrzynia biegów
Zaslużony max. Bardzo precyzyjna, sztywna "szóstka" o krótkim skoku. Każda zmiana biegu to przyjemność, szczególnie przy szybszej jeździe. Porównywalna z Toyotą Celicą VII gen. Uwaga: do sprzęgła trzeba się przyzwyczaić, bo jest dość czułe, zwłaszcza po przesiadce z Diesla z dwumasą.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie 5, bo lubię sztywne, twarde zawieszenia. Jest pewnie, precyzyjnie i po "sportowemu", ale też nie ma niepokojących stuków z zawieszenia podczas jazdy po gorszej drodze. Układ kierowniczy jest dopełnieniem skrzyni, bardzo przewidywalny i czuły, daje dużo frajdy z jazdy, szczególnie na krętych drogach. W odniesieniu do charakterystyki auta - 5. Jeśli ktoś szuka przede wszystkim komfortu, to już na samym wstępie to auto nie jest dla niego - wtedy dałbym 3.
3,0
Karoseria
Tu mam problem, bo lakier jest bardzo podatny na rysy. Trzeba bardzo uważać, nawet przy takich czynnościach jak zdejmowanie śniegu szczotką z dachu. Na plus za to zaliczam zabezpieczenie przed rdzą w porównaniu do poprzedniej generacji. Oczywiście, jak to z Mazdą, trzeba zakonserwować podwozie i profile, ale moja Trójka, pomimo 9 lat, przed konserwacją nie była ani trochę pordzewiała. Ogólnie - na 3. Ta jakość nie pasuje do reszty auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Nie jest to szklarnia typu Xsara Picasso i siedzi się dość nisko (niżej niż np. w Aurisie z porównywalnego roku), ale wszystko widać. Duże lusterka z czujnikami martwego pola dają dobrą kontrolę nad tym, co za nami i z boku.
4,0
Ergonomia
Po japońsku - wszystko tam, gdzie się spodziewamy. Ładne podswietlenie deski, zegary w tubach, lewarek od skrzyni dość wysoko, co jest wygodne. Jedyny minus to sterowanie nawiewem - za nisko i nieintuicyjnie umiejscowione. Poza tym wszystko ok, sterowanie radiem i tempomatem bardzo proste.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie szybko ociepla kabinę, klima szybko chłodzi. Podgrzewane fotele mają pięciostopniową regulację, a dużym plusem jest podgrzewana przednia szyba. 4 zamiast 5 przez problemy z zaparowanymi szybami - to irytujące.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca (mam 175 cm, wiec w sumie wszędzie mi wygodnie), fotele calkiem wygodne i dośc twarde. Plus za podpórkę lędźwiową u kierowcy, minus za jej brak u pasażera. Duża krecha za zbyt krótkie siedziska. Trzeba trochę się powiercić z pokrętłami, żeby znaleźć dobrą pozycję. Ogólnie jest ok, ale poziom Volvo czy nawet Toyoty to nie jest.
3,0
Wyciszenie
No słabo. Do 90 jest znośnie, przy 140 jest głośno i nie ma co się czarować - można to było zrobić lepiej. Jest podobnie jak w Corolli z 2006 roku pod tym względem. Tu nie ma co tłumaczyć się sportowym charakterem, bo po prostu przyoszczędzono na wygłuszeniach. Ważne - nie jest to czynnik skreślający to auto. Trzeba jednak o tym pamiętać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przesiadce z Diesla Volvo daję 5. Po roku zero niespodzianek, części są niedrogie i dostępne, a wymiany były czysto eksploatacyjne (świece, olej, filtry itd). Potencjalne wymiany np sprzęgła czy elementów zawieszenia - bajka, nie ma dwumasu. Co za ulga po Dieslu. Spalanie średnio 8.3 l/100 przy jeździe głównie po Wrocławiu uznaję za akceptowalne jak na 2.0 wolnossaka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Oglądałem sporo aut, i raczej do 30 tys. i z tego rocznika nie kupiłbym nic solidniejszego. Nawet biorac pod uwagę minusy, o których pisałem, to kawał dobrego auta z radosnym charakterem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie było oprócz żarówki świateł mijania i błędu systemu istop, ale to na własne życzenie. Nie korzystam z niego, i akumulator od start-stop się rozładował.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 151KM 111kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 II Hatchback