Zawieszenie
: Zawieszenie przekazuje kierowcy po czym aktualnie jedzie. Może dla niektórych zbyt wyraziście, mi natomiast to odpowiada.
5,0
Całokształt
Podsumowując. Kupiłem auto, od którego oczekiwałem dynamiki, lekkiego zacięcia sportowego, dobrych hamulców i sztywnego zawieszenia. Nie zawiodłem się. Dziś może kupiłbym zamiast 2.0 - 2.3 ale to już ekstrema.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0 o mocy 151 km jest w gruncie rzeczy ok. Jeśli ktoś lubi szybką jazdę to musi utrzymywać go powyżej 4 tyś. Obrotów. Nieźle ciągnie od 5-5.5 tyś. Taka specyfika 16v w wydaniu Japończyków.
Po przejechaniu 30 tyś mogę powiedzieć, że jedyny minus tego motoru to jego apetyt na benzynę. Spalanie około 9 litrów. Moje średnie z 30 tyś to 9,1 litra na 100 km.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest bardzo fajna. Krótka, zwarta. W mojej 3 początkowo ciężko wchodził pierwszy bieg. Auto trafiło na serwis i dokonano regulacji cięgien. Po tym zabiegu rewelacja. Nigdy nie zdarzyło się żeby któryś z biegów nie chciał wejść.
5,0
Układ jezdny
Jestem człowiekiem, który lubi zwarte precyzyjne układy. Sztywność zawieszenia (z przodu fabryczna rozpórka) w połączeniu z sprężystym zawieszeniem, czułą kierownicą i kołami 17\" dają dobry efekt. Auto jest precyzyjne i wymaga tego od kierowcy. Tym autem należy nauczyć się jeździć. Fajna reakcja na puszczenie gwałtownie gazu w zakręcie. Dohamowanie lewą nogą też pożądane. Tym samochodem można przejechać bardzo szybko naprzemienne zakręty. Sztywność konstrukcji pozwala na dynamiczne manewry. Auto dla osoby, która lubi czuć autko plecami. W mojej ocenie konstruktorzy stworzyli bardzo dobre zawieszenie. Nie zgodzę się z opinią, że auto skacze na wyboistej drodze i jest nieprzewidywalne. W mojej opinii w sposób wyraźny daje odczuć, co jest pod kołami. Dużym plusem układu jezdnego są opony Toyo.
Komfort
4,0
Widoczność
W gruncie rzeczy nie ma do czego się przyczepić. Dla mnie ok.
5,0
Ergonomia
Sterowanie na kierownicy jest dużym udogodnieniem. Auto nie jest skomplikowane. Jego audio można skonfigurować w prosty sposób. Przełączniki są w miejscach standardowych. Całkiem przyjemnie działają funkcje podświetlenia i sygnalizacji konsoli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak przystało na porządnie wykonane auto. Klimatyzacja skuteczna z możliwością podziału na strefy. Przednia szyba podgrzewana pomaga w znacznym stopniu pozbyć się śniegu i lodu w zimie. Bardzo fajny patent.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W większości jeżdżę 3 sam. Dla kierowcy miejsca jest sporo. Fotel posiada kilka różnych regulacji. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach.
4,0
Wyciszenie
Fajny dźwięk motoru na wyższych obrotach. Niezłe audio sygnowane przez Bose. Autko do 160 bardzo ciche w środku. Powyżej tej prędkości słychać szum powietrza i hałas dobywający się z opon.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Odnośnie spalania to motor 2.0 spala średnio 9 litrów na 100 km. Moim zdaniem o litr za dużo.
Udało mi się zejść kiedyś do wartości 8,2 w trasie, z tym że maks prędkość - 110km/h.
Serwis.
Nie mogę powiedzieć złego słowa na serwis. Podejście do klienta wzorowe. Diagnostyka pełna. Nie zdarzyło mi się aby serwisanci zlekceważyli moje sugestie, co do potencjalnych uszkodzeń elementów auta.
Pierwszy przegląd kosztował 800 zł.
Drugi 900 zł.
Ceny uwzględniają robociznę i materiały.
4,0
Stosunek jakość/cena
W mojej ocenie za 80 tyś dostałem autko wyróżniające się z tłumu. Posiadające charakter, dobrze wyposażone dające frajdę z jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W gruncie rzeczy nie ma co tu wpisać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w. Lać paliwo i jeździć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 151KM 111kW
[l/100km]