Przesiadłem się z Octavii I 1.6 MPI. Gdybym teraz miał zmieniać powróciłbym do poprzedniego samochodu, biorąc pod uwagę również kwestię ceny. Jeśli ktoś jest przekonany bo auto jest piękne i nie będzie czuł po kieszeni to polecam :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tą pojemność niczym się nie wyróżnia, nie jest wysilony i to dla mnie plus. Do tej pory żadnej awarii. Trochę muli na niskich obrotach, ale jak się wkręci do połowy to nawet na 5 biegu czuć że chce jechać do przodu
5,0
Skrzynia biegów
Czasem trzeba wsteczny za drugim razem wbić, poza tym ok, Krótki, dobrze leżący w ręku lewarek. Osobiście lubię jak wsteczny nie jest na miejscu szóstki. Przełożenia są krótkie. Pomimo małych wad oceniam ją bardzo dobrze.
4,0
Układ jezdny
Tutaj nie mam żadnych zastrzeżeń, bardzo dobrze się trzyma drogi. Zawieszenie dość twarde, trzyma się w zakrętach, ale przejeżdżając przez próg wspominać zawieszenie Octavii, które było zdecydowanie mniej twarde.
Komfort
4,0
Widoczność
Polecam kupować wycieraczki w ASO albo wymieniać same gumy. Wycieraczki orginalne są lekko przesunięte i kupując zwykłe kończą wycierać pare cm wcześniej. Do tego duże słupki boczne, ale to w większości samochodów teraz zmniejszają widoczność.
3,0
Ergonomia
Brak miejsca na portfel/telefon przy konsoli środkowej. Dawno nie spotkałem czegoś takiego w tej klasy aucie. Dwa gniazda 12V w konsoli środkowej i w schowku w tunelu. Podczas brzydkiej pogody nie da się otworzyć bagażnika aby mieć czyste rączki. Brak wskaźnika temperatury silnika - są tylko kontrolki zimny poniżej 40 i gorący powyżej 120. Po położeniu tylnych oparć (siedzeń się nie podnosi) podłoga jest nierówna - spory próg w połowie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam akurat wersje z podgrzewaną szybą. Dla osób, które w zimie parkują na zewnątrz to jak zbawienie. W środku dwustrefowa klimatyzacja, grzeje dobrze, a chłodzi jeszcze lepiej :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zazwyczaj jeżdżę w 1-2 osoby, ale zdarza się i 4. Wypad na wakacje dla 4 dorosłych osób to lekka ciasnota, ale zależy kto ile potrzebuje.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety nie ma zachwytu. Po dłuższej trasie przy 140km/h można marzyć tylko o odpoczynku, poza silnikiem, słychać też opony.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Japończyk, mało popularny, dlatego nie ma wielu zamienników, a nowe części są drogie (skreślić) BARDZO DROGIE. Do tego pali około litra więcej niż średnia w tej klasie. Na szczęście nie musiałem na razie nic wymieniać, więc mocno tego nie odczułem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdy kupowałem - 70 tys. za takie auto... Drogo, ale kobieta namówiła, bo to przecież najpiękniejsze auto na świecie. To prawda, do dzisiaj bardzo ładnie się prezentuje, ale za tą cene można sobie dobrze wyposażyć konkurenta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nie miałem z tym do czynienia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej nic się nie działo.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]