Świetna jednostka napędowa. Jak na swoją pojemność i moc bardzo dynamiczna. Silnik w miarę elastyczny. Najefektywniejsza moc odczuwalna w zakresie obrotów 2000-3500. Wolno wkręca się na obroty i tak samo z nich schodzi.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjnie wchodzą biegi. Żadnych zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Lekka podsterowność na nierównym asfalcie, a na nawierzchni utwardzonej wyczuwalna nadsterowność. Po za tym autko zwrotne.
Komfort
4,0
Widoczność
Kierowca widzi tylko to co powinien, nic więcej, czyli drogę przed i samochody z tyłu. Ciężko wyczuć odległość z tyłu przez wysoki bagażnik.
4,0
Ergonomia
Układ włączników jak w japońskich samochodach. Przyzwyczajanie się do wnętrza zajmuje mało czasu. Praktyczność połączona z designem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja w tym samochodzie to coś wspaniałego. Bardzo dobre efekty daje automatyczna klimatyzacja. Silnik szybko daje ciepło i szybko zasila klimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, chociaż w Hatch Backu jest go więcej dla pasażerów drugiej klasy.
4,0
Wyciszenie
Słychać silnik i koła oraz trochę wiaterku z zewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na poziomie mistrzowskim, ceny przeglądów i napraw tańsze niż u konkurencji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma co się popsuć. Plastiki dobrej jakości nawet przy rozbieraniu kokpitu nic się nie niszczy i nie pęka, za to pod maską lubią się psuć zaczepy do osłon silnika z góry i z dołu. Co do mechaniki to nie mam zastrzeżeń.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zauważyłem, że zaczyna zużywać się rozrusznik i łączniki drążków stabilizatora z tyłu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
[l/100km]