Silnik
: Silnik bardzo nowoczesny, mocny i bardzo oszczędny!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: koniecznośc robienia geometrii raz na jakiś czas z powodu polskich dróg
Inne
: raz poluzowała mi sie maska, ale naprawa trwala 10min.
Silnik
: silnik diesla nieraz ma zbyt ciemne spaliny
5,0
Całokształt
Najlepszy w swoim segmencie. Wspaniały design wnętrza, praktyczny, ładny i niezawodny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niesamowicie małe spalanie przy tej mocy silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Zero wibracji, chodzi jak w dobrej klasy samochodzie z silnikiem benzynowym.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, poza faktem, że nie na polskie drogi, ale i tak radzi sobie dobrze jak na swoją klasę. Doskonały układ kierowniczy.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Ogólnie bardzo dobrze, jedyne do czego można się przyczepić to twardy plastik, o który opieramy prawą nogę, siedzenia natomiast bardzo wygodne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra automatyczna klimatyzacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Za głośny, zbyt słyszalny szum opon i wiatru. (testowane na kilku zestawach opon idealnie wyważonych. To praktycznie jedyna wada tego modelu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonałe spalanie! W trasie udało mi się zejść do 3,5l/100km!! A to niemały samochód z 110 konnym silnikiem!
4,0
Stosunek jakość/cena
Wyprzedza o klasę Toyotę Corollę, Hondę Civic a nawet pod niektórymi względami BMW 3 czy Audi A3 - design wnętrza tej ostatniej jest wręcz prymitywny w porównaniu z wystrojem, kolorystyką i wyposażeniem kabiny Mazdy 3. Niestety Auto droższe od pozostałych Japońskich samochodów tego segmentu ale jeden z niewielu na naszym rynku "rasowy" Japończyk.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
[l/100km]