Silnik
: Mile zaskakuje nie tylko silnik ale i prowadzenie auta oraz zwarta i ponadczasowa sylwetka sedana
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód robi dobre wrażenie i równie dobrze się sprawuje, sylwetka sedana jest zwarta.
Do wad -nieznacznych - należy zaliczyć słabe wygłuszenie wnętrza chociaż przy 140km/h jest dalej do zaakceptowania - jednak Audi i Passat wygrywają pod tym względem.
Wadą może tez być ergonomia przycisków tablicy ,obsługa komputera z konsoli , wyświetlacza temperatury .
Silnik 2.0 zadawala swoimi osiągami - w porównaniu z niemieckim 1.8 t - lepiej ciągnie od dołu , ma łańcuch rozrządu i nie jest oliwo- żerny i nie ma takiego apetytu na paliwo
Wrażenia
4,0
Silnik
wydaje się bezobsługowy poza wymianami oleju i płynów.
No i daje radochę z jazdy - wyprzedzasz na zawołanie , jest bardzo elastyczny - jedziesz 40 na trójce i operujesz tylko gazem.
4,0
Skrzynia biegów
W passacie 1.8 t biegi wchodziły płynniej
4,0
Układ jezdny
prowadząc masz wrażenie pewności , układ jezdny zestrojony na granicy komfortu i twardości ( rodzina Focusa).ESP działa kiedy trzeba.
Zawieszenie -oryginalne jest trwałe w moim po 98000 km ,jego stan utrzymuje się w normie
Komfort
4,0
Widoczność
mam wrażenie ,że jest wystarczająca we wszystkich kierunkach
4,0
Ergonomia
Dobrze ale obsługa komputera z panelu jest kłopotliwa łącznie z usytuowaniem jego wyświetlacza - trzeba odrywać wzrok i kierować go na bok łącznie z odrywaniem ręki od kierownicy.
Sterowanie radiem z kierownicy jest wygodne i warto je mieć .Jeżeli chcesz sprawdzić temperaturę to najlepiej to robić na postoju - jest wtedy najbezpieczniej
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa sprawnie co wydaje się najistotniejsze.
u mnie nie ma dwóch stref-więc kierowca rządzi temperaturą wewnątrz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele trzymają dobrze na zakrętach i są w miarę wygodne - siedziska maja dobra długość - nie cierpną uda - są dość twarde ale ja uważam to za zaletę.
4,0
Wyciszenie
właściwie ocena to 4- dla całego zakresu prędkości .Wspomniane wcześniej samochody Passat i Audi wypadają o wiele lepiej . Jeżeli ktoś przesiada się do Mazdy 3 tej generacji z aut klasy wyższej to zauważy różnice .
Jednak hałas nie jest dokuczliwy i na poziomie do zaakceptowania
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tutaj jest tez dobrze : lać paliwo , wymieniać płyny eksploatacyjne , wymieniać klocki i jeździć - w końcu po to jest samochód
Warunkiem jednak jest zakup odpowiedniego egzemplarza a z tym jest różnie
4,0
Stosunek jakość/cena
daje 4 +
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zacinający się pedał gazu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak i tak trzymać
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 150KM 110kW
[l/100km]