Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 I Sedan

włodek, 15 lat temu
Silnik 2.0 MZR 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Moje pierwsze auto w automacie. Fenomenalnie płynna jazda - to jest to co lubię.
5,0
Całokształt
Autko warte grzechu. Dobre opinie o nim potwierdzam. Jęzeli chodzi o trwałość to czas pokaże. Moje nie ma jeszcze roku.
Wrażenia
5,0
Silnik
na biegu jałowym niemal niesłyszalny. podczas jazdy (przy lekkiej nodze) również. wciśnięcie pedału gazu wyzwala miłego dla ucha \"bączka\". Przy skrzyni automatycznej absolutna płynność w każdej sytuacji.
5,0
Skrzynia biegów
Automat (4 biegi) - po prostu super. Podczas ruszania wciska w fotel. Potem już nie. Po wcisnięciu gazu \"zastanawia się\" ok sekundy i idzie do przodu ale bez wciskania w fotel.
5,0
Układ jezdny
Jak przyklejony do drogi. Dość ostre zakręty, które Meganka brała z ostrym przechyłem przy 60km/h Madzia bierze przy 80-90km/h bez żadnych emocji (żona nie piszczy :). Bardzo precyzyjny układ kierowniczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu doskonała. Do tyłu słabo (ale jestem niskiego wzrostu). Może wyższe osoby mają lepszą. Ale od czego są lusterka ...
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Wygodne przełączniki, czytelne i wspaniale wygladajace zegary. Po kilku minutach w nowym aucie wszystko było pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra wentylacja, mnóstwo ustawień. Dodatkowe nawiewy na tył pod fotelem kierowcy i pasażera. Nadmuch dość głośny na 3 i 4 stopniu ale bardzo skuteczny. W zupełności wystarcza 1 lub 2 stopień. Nagrzewanie błyskawiczne. Po 1 minucie już się robi ciepło. Klima (ręczna) skuteczna na 1 i 2 stopniu. Na 3 i 4 nie nadąża chłodzić powietrza. Ale to raczej dobrze bo sople z nosa nie zwisają :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich siedzeniach bardzo wygodnie. Z tyłu wygodnie dla dwóch osób. Środkowe siedzenie (podłokietnik) jest bardzo wąskie i ma mocno wypukłe siedzenie i oparcie. Nie nadaje się na jazdę dłuższą niż 2 km. Siedzi się jak na ramie od roweru. Gdyby nie 3-punktowy pas bezpieczeństwa nie dałoby się utrzymać na tym czymś równowagi. Z założenia przeznaczone chyba dla teściowej :)).
2,0
Wyciszenie
To zdecydowanie nasłabsza strona tego auta. O ile komora silnika wyciszona dobrze (chyba że to załuga cichego silnika), o tyle wyciszenie karoserii i nadkoli chyba wcale nie istnieje. Na gładkim równym asfalcie jest w miare dobrze, ale na gruboziarnistym asfalcie - tragedia. Szum a właściwie huk opon toczących się po drodze jest nieznośny. Nawet głosno grajace radio go nie zagłusza. Mimo zamkniętych okien wyraźny szum powietrza owiewajacego dach i lusterka.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2 litrowy silnik (150KM) nie pozwala na długo zapomnieć o stacji benzynowej. Ale nie jest źle. Po miescie w korkach 11-12 l/100km, na trasie ok 7 l/100km. Da się przeżyć...
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto sprowadzone z USA więc cena bardzo korzystna. Ale ceny w polskich salonach w/g mnie za wysokie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeszcze nic - wszystko przede mną...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeszcze nic - wszystko przede mną...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 I Sedan