Z perspektywy czasu samochód oceniam bardzo pozytywnie na tle wcześniej posiadanych pojazdów grupy VAG. Mazda nie jest królem szos, ma silnik o skromnej dynamice oraz przeciętne materiały wykończeniowe . Odwzajemnia się natomiast bardzo wysoką kulturą pracy silnika (na postoju nie słychać jego pracy), póki co bezwzględną bezawaryjnością (SZOK!). Musiałem dojrzeć aby stwierdzić, że zmiana z Audi A4 B6 była zdecydowanie dobrym wyborem. Gorąco polecam tą Madzię Trójeczkę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak wspominałem silnik cichutki, słychać jego pracę tylko na wysokich obrotach. Słabe wyciszenie pojazdu daje się we znaki ;-)
Dynamika na przeciętnym poziomie, ale nie jest źle. Benzyną wolnossącą trzeba umieć jeździć. Potrafię z niej wyciągnąć odrobinę pazura. Jeżdżę w 80% po mieście także silnik dla mnie optymalny. Bardzo wiele osób narzeka na spalanie. Ja uważam, że jak na pojemność 1.6 wynik jest całkiem dobry!
5,0
Skrzynia biegów
Bieg pracują bardzo płynnie, bez zgrzytów zacięć i wysiłku. Skrzynia działa precyzyjnie, bez jakichkolwiek negatywnych uwag.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo dobrze, świetnie trzyma na zakrętach. Nie odbiega od wcześniej posiadanego Audi. Zaskoczy pozytywnie większość użytkowników. Auto jest niezwykle skrętne, niemal jak Mercedes. Jestem zachwycony.
Komfort
4,0
Widoczność
Typ sedan wiele wyjaśnia. Słaba widoczność z tyłu. Mój model jest fabrycznie doposażony w czujniki parkowania PDC. Niesamowicie pomagają podczas każdorazowego parkowania nawet w bardzo ciasnych miejscach.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest intuicyjne, bardzo rozsądnie ułożone. Kierownica multifunkcyjna również idealnie spełnia swoje docelowe przeznaczenie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik pięknie chłodzi w gorące dni, szybko robi się bardzo przyjemniej. Jednak jak przyjdą chłodne deszczowe dni a później zima doznajemy mega zdziwienia. Pojazd bardzo szybko się nagrzewa a uciążliwa para na szybach rozchodzi się w mgnieniu oka. W każdym, dosłownie każdym posiadanym do tej pory pojeździe musiałem niekiedy czekać nawet do 10 minut i dłużej aby para się rozeszła. Tutaj optymalnie 1-2 minuty! Masakra!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma powodów do narzekań. Mam 182cm zarówno z przodu jak i z tyłu mogę swobodnie zająć wygodną pozycję.
3,0
Wyciszenie
Bardzo słabo. Przełożyłem opony letnie z Audi Fulda Carat Progresso 16" i ... nie szlo wytrzymać. Szum podczas jazdy jak przy wodospadzie., podczas gdy w Audiku miałem ciszę. Obecnie śmigam na nowych Michelin Alpin 5 i ... nastała cisza.
Reasumując wyciszenie tego samochodu pozostawia wiele do życzenia i tak naprawdę jest jedyną jego wadą. Idzie jednak temu zaradzić rozsądnie dobierając ciche opony czy nie jeżdżąc po dużych kałużach ;-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prawie dwa lata, wydatki rzędu ~1000zł (przegląd + sprężyny tylnego zawieszenia). Gdyby nie pękła mi sprężyna w zawieszeniu koszty byłyby o połowę niższe. To naprawdę niewiele w porównaniu do ponad 9 tyś zł jakie wydałem na Audi w 3 lata. Zapewne najbardziej przysłużył się tutaj mały przebieg i fakt, że jest to egzemplarz autentycznie wyprodukowany w Japonii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nawet po roku eksploatacji Mazdy szukałem A3 Sportback'a, A4 B7/B8 lub A6 C6. Teraz wiem, że nie warto! Autko jest wdzięczne, bezawaryjne, jedyne na co zamienię to Mazda 6 II generacji lub Mazda 3 BL.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pękła tylko sprężyna tylnego zawieszenia. Jako, że autko jest naprawdę bezawaryjne postanowiłem kupować części z najwyższej półki. Tak było również ze sprężynami. Warto dbać bo ... we współczesnej motoryzacji takie cuda to rzadkość.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutny brak!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]