Silnik
: Jest cichy. Nawet podczas jazdy nie przeszkadza. Jakość lakieru i blach - do bani, dlatego dbam nad wyraz.
3,0
Całokształt
Wygląd dość atrakcyjny aczkolwiek kobiecy. Technicznie bez zastrzeżeń. Silnik slaby choć zdecydowanie żywotniejszy niż diesel Mazdy. Jakość wykonania w tym punkcie pozostawię w milczeniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo wysoka kultura pracy. Bez dodania gazu nie słychać pracy jednostki. Poza tym jest dość slaby na niskich obrotach i paliwożerny. Na wysokich obrotach da się nawet wyprzedzać, jednak należny trzymać się na baczności. Wcześniej użytkowany przeze mnie 1.9TDi 130KM byl przy tej jednostce iście petardą, przy duuuzo niższym spalaniu.
5,0
Skrzynia biegów
Nie budzi zastrzeżeń. Biegi krótkie, sprawnie wchodzą, wszystko działa idealnie. Jedynie na biegu wstecznym odczuwam lekkie opory. Często muszę wrzucać ponownie. Zaznaczam, że przebieg jest 100% oryginał, bo znam to auto od wyjazdu nówki z salonu Marco Tuning.
5,0
Układ jezdny
Autko dobrze trzyma się drogi. Prawie jak przyklejone. Podobnie miałem w Audi A4, także Mazda głowy nie urywa choć zaskoczyła mnie pozytywnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Poza tylną szybą wszystko jest czytelne. Posiadam sedana, także do parkowania bardzo przydają się czujniki. Bez nich miałbym powody do narzekania, choć raz zawiodły - wówczas żona zaliczyła słup :-) Obyło się bez większych szkód. Widoczność w lusterkach jest bardziej niż zadowalająca.
5,0
Ergonomia
Absolutnie wszystko intuicyjne jak w grupie VW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby szybko odparowują, klimatyzacja bardzo sprawnie chłodzi, wprost mrozi. Wszystko na plus.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu i tyłu jak na tak niską klasę. Mam 182cm wzrostu i mogę swobodnie przyjąć pozycję siedzącą z przodu oraz tyłu.
2,0
Wyciszenie
Fatalnie. O ile silnika na postoju nie słychać, o tyle już przy ruszaniu dochodzą dźwięki tłumika, opon (Fulda Carat Progresso), wszystkich odbijających się o nadkola kamyczków, dźwięki pracy zawieszenia (jakby było powybijane) - po prostu miazga. Po przejściu z Audika na Mazde czuje się jakbym przeskoczył z konia na krowę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko ma względne spalanie - tradycyjne dla silnika 1.6. Po prostu leję i jeżdżę. Przestałem liczyć koszty. Jednostka jest bezawaryjna, wdzięczna. Technicznie również nie budzi zastrzeżeń. Dla spokoju zakonserwowałem, może zażegnam potencjalne problemy z rdzą.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niska cena = przeciętna jakość. Plastiki twarde, szybko się rysują, względnie wyglądają, szalu nie robią. Zaletą jest ich spasowanie. Póki co nic u mnie nie skrzypi, nic nie trzeszczy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mialem zadnych poza dziwnym dzwiekiem podczas cofania do tylu. Jakby hamulce do konca nie puscily. Moze zaciski sie zapiekaja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Obecnie brak. Autko mam od 8 miesięcy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]