Piękne, dobre i przyjazne auto. Myślę, że w dużym stopniu wynika to z faktu, iż mazda produkowana jest w Japonii, a nie w Europie.
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo elastyczny, zwłaszcza na IV i V biegu. Oceniam go nieco wyżej od hondowskiego VTEC-a, jest lepiej wyciszony i bardziej "zrównoważony".
5,0
Skrzynia biegów
Myślałem, że nie moze być lepiej niz w hondzie. A jednak jest !
5,0
Układ jezdny
Ten sam, co w nowym Focusie. Jak na auto kompaktowe - wspaniale !
Komfort
4,0
Widoczność
Mimo, ze to sedan - do tyłu powinno być ciut lepiej, ale są za to duże lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
I dobrze i pięknie - na dodatek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa REWELACYJNIE ! Dosłownie po 20 sekundach jesienią i w zimie - szyby są suchutkie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wspaniale, z tyłu - "oczko" mniej.
5,0
Wyciszenie
Perfekcja !
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
P prawie 3 latach nie wiem, co to są koszty napraw. Spalanie w normie, sporo zależy od stylu jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam mazdę najwyżej ze wszystkich marek, którymi jeżdziłem przez 21 lat. A było ich 23, łącznie ze służbowymi. W tym wszystkie "japończyki" poza Daihatsu i Isuzu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli istnieje samochodowy wzorzec niezawodności, to jest nim właśnie mazda.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na ten temat powinienem pisać 8-9 lat temu, gdy jeżdziłem jeszcze autami niemieckimi. Dziś ta rubryka dla mnie nie istnieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]