Super prowadzenie, dobre wyposażenie i doskonałe wykonanie, czego chcieć więcej :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, elastyczny, całkiem mocny, w zupełności wystarcza
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna zmiana biegów, krótki skok lewarka
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się doskonale, płyta z focusa robi swoje. Samochód prowadzi się jak po nitce, zawieszenie dosyć twarde- moim zdaniem w sam raz.
Komfort
4,0
Widoczność
Troche ograniczona widoczność do tyłu, dlatego zainwestowałem w czujniki cofania. Z przodu auto jest łatwe do wyczucia
5,0
Ergonomia
Ergonomia na najwyższym poziomie. Praktycznie wszystko można obsłużyć bez pomocy instrukcji. Jakość wykonania naprawde zaskakuje, oczywiście pozytywnie. Plastiki są co prawda twarde, ale na prawdę świetnej jakości a do tego super spasowanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeszcze nie miałem okazji przetestować latem, ale zimą sprawuje się ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z ile z przodu jest ok, to wydaje mi się, że z tyłu jest troszkę mniej miejsca niż np u Octavii. Poza tym trochę mało miejsca na głowę na tylnej kanapie, osobie o wzroście 175 pozostaje ok. 3-4cm do dachu
5,0
Wyciszenie
Tu się Japończycy postarali, we wnętrzu można rozmawiać szeptem przy 100km/h :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie dopiero 150 km na liczniku, w cyklu mieszanym ale z przewagą na trasę pokazuje średnie spalanie rzędu 6.9l na 100km
4,0
Stosunek jakość/cena
W każdym teście krytykują Mazdę za cenę. Niby jest ona dosyć wysoka, ale w porównaniu do Opla Astry czy VW Golfa wypada ona na prawdę przyzwoicie. Dla porównania powiem że skonfigurowany golf z identycznym silnikiem i wyposażeniem kosztował grubo ponad 80tyś zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mazda stoi u mnie dopiero jeden dzień więc nie wiem jak to z tą niezawodnością będzie. Mazda3 jest jako nieliczne auto składane w Japonii, więc można przypuszczać że będzie ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]