Odebrałem go wczoraj i zrobiłem pierwsze 600 km. I co tu napisać po takim przebiegu... Na pewno lepiej jak w TDI 105 KM od VW. Nie ma dziury po Turbinie no i nie ma się co popsuć. Dynamika wystarczająca jak na tak małe auto. 110 koni naprawdę wystarcza. No i teraz najważniejsze - prawie nie słyszalny w środku! jak nie Diesel! Zrobiłem 150 tyś Golfem IV Dieslem i testowałem Golfa V 105 KM TDI. Nie było w wyciszeniu tych aut żadnej różnicy - czyli Niemcy nic nie zrobili w tym zakresie - no oprócz automatycznie podgłaszającego się radia... a mazda cicha, cichuteńka i dynamiczna. No i jakość dziś na pewno nieporównywalna z VW... (od 8 lat jestem zatrudniony przy produkcji motorów, głowic i innych cześci VW w Niemczech)
5,0
Skrzynia biegów
świetnie wchodzą wszystkie biegi, mała, krótka dźwignia małe skoki. Wszystko ok
5,0
Układ jezdny
Twardy, nawet porównywalny do twardości VW czy Audi. Super trzyma się drogi. Jechałem z Baden Baden do Hannoveru prawie 550 km. Świetnie. Nie męczy i nie buja jak francuz. Dla mnie ok.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu już inaczej. Do przodu ok, siedzi się wysoko i wszystko świetnie widać. Ale do tyły już nie jest tak różowo. Mała szyba dość wysoko umieszczona troszkę szkodzi - więc przydał by się pomocnik parkowania.
4,0
Ergonomia
bez zarzutów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klasa sama w sobie. Inni powinni się uczyć. Szybko, bardzo szybko nawet się nagrzewa. Klimatyzacja automatyczna z możliwością wyłączenia. Świetna konsola, bardzo intuicyjna dobrze rozplanowana. KLASA , no i ładnie zrobiona z naprawdę wysokiej jakości materiałów - to nie OPEL...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, więcej jak w Golfie IV. Może trochę mniej na nogi kierowcy odeszło przez szeroki panel sterownia klimą, nagrzewaniem i radiem. Mam 186 cm wzrostu i mieszczę się w niej bez problemów.
5,0
Wyciszenie
Jak by tak wyciszony był GOLF V to pewnie dziś bym nim jeździł. Ale robiąc trasy do Polski po 800 km - i tu na terenie Niemiec prawie 25 tyś rocznie wybór padł na Mazdę - bez zastanowienia. Wyciszenie jak w aucie benzynowym. testowałem mazdę 3 1.6 105 KM z silnikiem benzynowym - teraz nie wiem czy nie jest w Dieslu ciszej... jak by można było to 6 gwiazdek za to...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Komputer wyświetlił średnio 4.0 przy prędkości ok 120 km/h. No to co tu więcej pisać.
5,0
Stosunek jakość/cena
cena w PL to za model 1.6 110 KM Active 83,600zł to dużo i nie dużo. Na pewno warto.
Warto też wybrać sie po nią na zachód. Cena przy odrobinie "szczęścia" już od 17 tyś Euro za nowy samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 600 km co można napisać... Auto Bild niemiecki ADAC i TuV z notą 1,25 wybrały mazdę 3 najmniej awaryjnym samochodem w pierwszych trzech latach eksploatacji. Testowano 199 samochodów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
[l/100km]