Silnik
: Jak wymieniasz olej co 10 kkm a nie jak radzi producent 30 kkm to auto zrobi 300 kkm bez remontu. W dziejszych czasach na benzynę to rzadkość
5,0
Całokształt
Auto naprawdę warte polecenia. Ma swoje minusy ale jeżeli szukasz auta które zawsze zawiezie Cię na miejsce choćbyś rozpalił pod maską ognisko, to auto dla Ciebie. Ja miałem sytuację, że poprzedni właściciel miał zerwany łańcuch rozrządu i skrzywił zawory spalin a auto i tak chodziło jak złe! 200 szło bez problemu ale brało olej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Robiłem remont silnika ze względu na fakt, że szpilki zaworów uderzyły w tłoki (zerwanie łąncucha) wcześniej auto paliło 0.5 l oleju na 1000 km. Po remoncie (na oryginalnych częściach) spalanie oleju przy ostrej jeździe (dochodziłem autem do 220-230 km/h) nie jest większe niż kilkanaście ml na 10000 km. Silnik jest zrywny, daje duże możliwości, ale tylko od 3.5 tys obrotów (maks moment dostępny jest od 4 rpm)
5,0
Skrzynia biegów
6 stopniowa. Bardzo dobrze zestopniowana. niestety mam problem z szarpiącym sprzęgłem. Nie wiem czy to wada mojego modelu, zużyte sprzęgło czy coś gorszego.
5,0
Układ jezdny
doskonale daje sobie radę z tym autem. Co prawda wspomaganie hydrauliczne hałasuje, ale ja wyciszyłem swoje auto i nie ma tragedii.
Komfort
3,0
Widoczność
widoczność z tyłu i w lusterkach słaba. Jeździłem zamiennie z focustem combi mk II i lepiej czułem auto. Parctronic koniecznie.
4,0
Ergonomia
wszystko dobrze rozłożone i przemyślale. Choć na początku trzeba przeczytać instrukcję, żeby we wszyskim się połapać
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze. Climatronik zapobiega parowaniu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dobra. Porównywałem komfort z focusem mk 2, astra IV, alfa gulietta (miejsca z tyłu w tym aucie to nieporozumienie, jak kościelna ławka) auta jest bardzo wgodne. trasa 300 km to żaden problem.
3,0
Wyciszenie
Bardzo przeciętnie. Ja Swoje auto wyciszyłem dokumentnie. Drzwi, podłoga, dach, nadkola, grodź silnika. Teraz jest bardzo przyjemnie, ale niestety mazda nie słynie z wyciszenia
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mojej mazdzie psują się tylko drobnostki. Poważne rzeczy zapewniające jazdę działają zawsze bez zarzutu. Koszt serwisowania auta na orygianlnych częściach jest drogi (termostat to np. 300 zł do forda mk ii to 150 - części są kompatybilne, bo to prawie ten sam silnik, czujnik temperatury zewnętrznej i climatronika to 450 zł, wydech (monolit z katalizatorem) 4500 zł spręzarka klimatyzacji 2500 zł, regenerowana 1000 zł, koszt malowania drzwi i nadkola w aso [lekkie zadrapanie] 2500 zł, przegląd w ASO to około 500 zł do 800 zł)
4,0
Stosunek jakość/cena
Porównując auta z tego okresu to mazda jest moim zdaniem najbardziej warta polecenia. Ford nie daje takiej jakości i komfortu, astra ma srednie warunku jezdze, a mazda daje niski spadek wartości auta, dobre warunki jezdne, fajny design i niezawodność.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobne usterki się zdarzają, a to styk się przepalił, a to trzeba jakiś czujnik wymienić, ale nic co by kosztowało 1000 zł (z jednym wyjątkiem spreżarka klimatyzacji, niestety w tym aucie jest odsłonięta w tym aucie i warunki klimatyczne w naszym kraju ją dobijają i potrafi po 6 latach umrzeć).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Możesz w to auto przyłożyć kulą wyburzeniową a następnie pojechać do Chorwacji. Auto w kwestiach najważniejszych - silnik i układ jezdny jest moim zdaniem trudne do zjechania, jeżeli nie kupiłeś trupa od Mirka handlarza. A i taka uwaga. Mam w aucie skóre i przy 120.000 km dopiero widać zagniecenia na skórze, pierwsze rysy w środku. Auto ma przyzwoitą odporność na zużycie wewnątrz.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 150KM 110kW
[l/100km]