Moim pierwszym samochodem była Mazda 626, po dwóch innych markach wróciłem do Mazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Benzynka 150KM jest idealna do tego samochodu.
Poza jakimiś ekstremalnymi przypadkami jazdy autostradą z Vmax, spalanie jest bardzo równomierne - nie trzeba jeździć jak emeryt bo i tak spali w granicach 8-9l. Średnie spalanie mam 8,4l. Mam porównanie do dwuletniego służbowego Focusa 1,6 który muli niemiłosiernie a i tak spala 8l. Dla 0,4l nigdy bym nie zamienił się na takiego muła.
4,0
Skrzynia biegów
Wżadnym aucie którym jeździłem zmiana biegów nie jest tak idealna jak w Hondzie, ale ogólnie nie jest źle. Zdarza się że jak na zimnym silniku wrzucam szóstkę to zgrzytnie skrzynia. Na ciepłym to znika.
5,0
Układ jezdny
Tu trzeba przyznać że współpraca Mazdy z Fordem się bardzo przydała. Układ jezdny znacznie się poprawił w porównaniu do wcześniejszych Mazd, które były za miękkie i zawieszenie dość często wymagało napraw.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Po lifcie w 2006 ponoć trochę wyciszyli tę mazdę i tak do 140km/h jest całkiem nieźle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem tę Mazdę znacznie powyżej ceny rynkowej, ale miała oryginalny niski przebieg. Efektem tego jest to że w obecnie 8 letnim samochodzie przez ostatnie dwa lata nie musiałem dołożyć ani złotówki poza standardowymi kosztami eksploatacji.
Wymiana oleju (Mazdowska Dexelia) i filtru to koszt poniżej 400PLN Innych kosztów nie miałem więc trudno powiedzieć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 150KM 110kW
[l/100km]