Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 I Hatchback

Adam - serdeczna@yahoo.com, 16 lat temu
Silnik 2.0 MZR 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 I Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik, zawieszenie, właściwości jezdne!
5,0
Całokształt
Ten samochód to gadżet "in positivo". Jestem w nim zakochany do tego stopnia, że prawie za każdym razem, gdy do niego wsiadam - łapię się na tym, że mimowolnie się uśmiecham... Podobnie na jazdę nim reagują pasażerowie przede wszystkim zauroczeni jego prowadzeniem się w zakrętach i soundem silnika wchodzącego na obroty :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Fantastyczne przyspieszenia praktycznie już od 2500 obr/min. Ogromna elastyczność, co w powiązaniu z 6-ścio biegową krótką skrzynią - daje rewelacyjną frajdę z jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
6-biegowa, krótka. Na początku eksploatacji zdarzały się co prawda problemy z wrzuceniem 1-ki, ale była to choroba wieku dziecięcego.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Jeżdżą wersją MZR 2.0 Top Sport Kintaro dodatkowo wyposażoną w zawias Eibacha i 17-tki alu, która trzyma się drogi jak gokart. I mimo zauważalnie twardszego i niższego zawieszenia w porównaniu do wersji "zwykłej" - jazda nadal jest komfortowa. Trzeba jednak brać poprawkę zarówno na wysokość zmniejszony prześwit, jak o niski profil zastosowanych opon. Reasumując - zawias taki, że prowadzenie i zachoweanie w zakrętach to poezja.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieźle. W mieście przydają się czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Na początku przygody z 3-jką przyzwyczajenia wymaga dźwignia hamulca ręcznego umiejscowiona nie po stronie kierowcy, a po prawej stronie tunelu. Ale szukanie jej ręką trwa zaledwie kilka pierwszych dni, potem sama świetnie wpada w rękę. Rewelacyjna obszyta skórą i gruba - kierownica i takaż dźwignia zmiany biegów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W połączeniu z automatyczną klimą - bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w fabrycznych lekko "kubełkowych" fotelach - bardzo wygodnie i z dużą ilością miejsca na nogi (mam 182 cm). Z tyłu jednak, szczególnie przy odsuniętych przednich fotelach - miejsca na nogi wystarcza jedynie dla dzieciaków z pierwszych klas podstawówki :)
3,0
Wyciszenie
Upsss. Bez ściemy - przy tym silniku, sportowym wydechu, niskim zawieszeniu i nisko-profilowych oponach - głośno. W jeździe miejskiej nie jest to problemem, bo słuchanie tego, co "generuje" tłumik śmiało może zastąpić (i w moim przypadku nierzadko zastępuje) chęć słuchania radia. Na trasie przy dużych prędkościach szumy opływu karoserii niestety są w stanie zagłuszyć nawet sportowy wydech. Coś za coś.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto, przy jeździe nie uwzględniającej hardcorowej "zabawy" elektronicznie sterowana przepustnicą i popisówek na światłach - 9.5l/100km. Trasa - przy "normalnej" jeździe z oczami wokół głowy w poszukiwaniu nieoznakowanych radiowozów - 8.3l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Spokojnie 5 gwiazdek. Tego typu "zabawki " produkowane przez konkurencję są wiele wiele droższe. I w większości - każą wlewać w siebie 98-kę. Kintaro spokojnie śmiga sobie na 95-tce.... I to jak śmiga :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynym problemem (oby pierwszym i ostatnim) był "pyłek", który zablokował od wewn. - klawisz dostępu do komputera pokładowego. Pomogło delikatne przedmuchanie sprężonym powietrzem w serwisie. Wszystko trwało 5 min.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC i oby długo długo nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 31

Mazda 3 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda 3 I Hatchback