połaczenie sportu, WDZIĘKU i elegancji. Mazda jest najlepsza wśród "japończyków". Honda to trochę bazaru, nissan to już niestety renault, toyota coraz częściej zawodzi i jest toporna, jedynie "miśki" i subaru, choć mają mniej wdzięku dotrzymuja MAZDZIE kroku...Ostatnio SUZUKI mocno idzie "do przodu"...
Wrażenia
5,0
Silnik
poprzednio miałem 323 z silnikiem 1,8 115 KM. Obawiałem się, że nowy silnik może byc za słaby. BEZPODSTAWNIE. Jest nowoczesniejszy i zbiera sie znakomicie. Dopiero sie układa, ale jestem pewien, że bedzie jeszcze lepiej. Dokonam pomiarów na hamowni i okaze się z pewnością, że podobnie jak poprzednio bedzie lepiej o 10-15%
niz "na papierze" - czyli odwrotnie niz w autach niemieckich. A wiem co pisze, bo to moje 14 autko i kazde badam. Japonia ZAWSZE góra ! Wszystkie parametry sa lepsze w naturze.
4,0
Skrzynia biegów
"3" sie jeszcze układa, ale ogólnie jest co najmniej dobrze, choć w 323
było jakby minimalnie lepiej.
5,0
Układ jezdny
Tu jest z kolei o 2 klasy lepiej, choc poprzednio było znakomicie...
Komfort
4,0
Widoczność
bez zastrzeżeń, choć trzeba dobrze ustawić rewelacyjne siedzenie...
5,0
Ergonomia
wszystko ZNAKOMITE poza jednym mankamentem - gorzej wyprofilowanej popielniczki nie miałem jeszcze w całej historii. Ale to dobrze, bo prawie nie palę w aucie. Dba MAZDA o zdrowie, dba...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetna automatyczna klima, wszystko jasne, czytelne i działa znakomicie. Nic dodac, nic ująć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest sedan z klasy kompakt, a miejsca jak w klasie średniej co najmniej...Szeroko, przestronnie, po prostu wygodnie. No i te materiały, w mieszkaniu nie mam takich...
5,0
Wyciszenie
Powyżej 4500 obrotów wreszcie lekko słychać, że w ogóle jest jakiś silnik...Aerodynamika REWELACYJNA !!!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Troche za wczesnie na ocenę, ale komputer informuje uczciwie. Zawsze mogłoby być lepiej, choć nie należy być malkontentem. W końcu to cholerny rynek ustala ceny paliw, a nie producent samochodów. Kapitalizm się już przeżył - coś z nim trzeba zrobić, bo zawsze chciwe monopole wytłumaczą podwyżki ; a to zimową, a to letnią - i tak bez końca...
4,0
Stosunek jakość/cena
Warto było zapłacić te ponad 70 tys. choć zawsze mogłoby być taniej. Ale wyposażenia jest świetne, a ceny części zamiennych to pozycja dla teoretyków. Na dodatek - sprawdziłem - wypadają one troche taniej niż do "golfiny" mojego nieszczęsnego kolegi. On zna te ceny z autopsji, bo uległ "mitowi" niemieckiej jakości...
A na dodatek jeżdzi topornym kawałem ciężkiej blachy i drży, że podobni mu "łysole" zabiorą mu ten krowiasty wózek...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeszcze nigdy oryginalny "japończyk" mnie nie zawiódł... a "niemiaszki" - zawsze !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważne to miałem w autkach robionych u tzw. "solidnych niemieckich sąsiadów". Już nigdy więcej ! Nawet korzystając z taxi omijam je szerokim łukiem na postoju, bo na dodatek - tak sie składa - siedza w nich spasione chamy jako tzw. kierowcy...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]