Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 I Hatchback

Miki1, 6 lat temu
Silnik 1.6 MZR 105KM 77kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 219 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodność
Zawieszenie : Szybko przejezdzane zakrety daja duzo frajdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja blotnikow.
4,0
Całokształt
Auto perfekcyjnie niezawodne. Gdyby nie ta korozja nadkoli byloby 5*. Aktualnie auto dosc intensywnie eksploatowane w miescie i na krotkich trasach i jest super.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 105KM i dosc ciezkie autor dynamika akceptowalna. Zagazaowalem choc wszystkie "gazety" pisza ze sie nie da. Jak na razie 120k km na gazie i w sumie 220k km przejechane nic poza wtryskami gazu nie bylo wymieniane. Glosny powyzej 4000obr. Brak fabrycznego wygluszenia maski.
5,0
Skrzynia biegów
Jest super jak na ta klasę auta. Niektore auta premium powinny sie uczyc od 3ki jak powinna dzialac skrzynia. Czasem ciezko wchodzi wsteczny.
5,0
Układ jezdny
Czuły przyjemny uklad kierowniczy. Auto dosc nisko zawieszone trzeba uważać na kraweznikach. Zawieszenie dosc twarde ale i wytrzymale. Przyjemnie w trasie i w szybkich zakretach. Jedzie jak po szynach. Ciche. Po 190k km musialem wymienic wahacze i pomimo zakupu b. dobrego zamiennika lewy zaczyna lekko stukac po 30k km. Tym razem kupie orginal.
3,0
Karoseria
To jedyny mankament. Podatne na korozje. Ciasno z tylu i sredni bagaznik. Fotele wygodne. Bardzo dobra jakosc montażu. Pomimo 220k km nic nie skrzypi nie piszczy, wszystko dziala. Jedynie po fotelach widac przebieg. Reszta jak w nowym aucie.
Komfort
5,0
Widoczność
Gruby tylny slupek. Mi nie przeszkadza. Duze lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod reka. Dobrze rozplanowane. Duzy schowek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Idiocie ktory opracowal lokalizacje filtra kabinowego nalezaloby publicznicznie dac lanie na goly tylek, reszta ok. Bardzo szybko robi sie cieplo w zimie. W lecie klimatronic trzeba ustawiac nizej bo nizej bo wnetrze dlugo sie schladza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tylu troche ciasno na nogi.
3,0
Wyciszenie
Auto staje sie dosc glosne powyzej 120km/h a powyzej 140km/h jest juz b. glosne. Teraz mi to nie przeszkadza bo 3 robi za 2gie auto ale kiedys czasem mnie draznilo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie. To nie prawda ze czesci są drogie. Sa droższe ale wytrzymuja dużo. Klocki hamulcowe prawie 100k km, tarcze 190k km, wymieniane byly jeszcze tylko wahacze przód, 1x lozysko i czujnik spalania stukowego. Niestety 2x malowane tylne blotniki psuja idealny obraz. Spalanie benzyny 8.0 do 11.0 przy szybkiej jezdzie. Gaz to srednio 10.5 przy szybkiej jezdzie 13l gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warte kazdej złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza tym co wymienilem wczesniej, byla jeszcze 2x drobna elektryka, raz zamek centralny i raz sterowanie klimatronikiem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korozja blotnikow tylnych. Da sie z tym zyc ale trzeba pilnowac.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 31

Mazda 3 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda 3 I Hatchback