Układ elektryczny
: Zarowki sie przepalaja dosc czesto
5,0
Całokształt
Gdy szukalem auta typu kompakt, w pierwszej chwili zastanawialem sie nad Oplem Astra i Fordem Focusem. Dopiero w trakcie poszukiwan znajomy powiedzial mi o Mazdzie 3 ze to ten sam segment. Do tej pory nie zaluje zakupu Mazdy zrobilem juz nia prawie 60tys km i NIC! Oczywiscie oleje hamulce, filtry to rzecz jasna i oczywista ze trzeba wymieniac. Glowna zaleta samochodu jest: Pierwsze najwazniejsze NIEZAWODNOSC, drugie ZAWIESZENIE (takie samo jak w F focusie) no i trzecie... Mazda nie wie co to jest ekonomicznosc, lubi wypic... zreszta my polacy rowniez :).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniek NIEZAWODNY trzeba co jakis czas zagladnac i sprawdzic poziom oleju, bo troszke go znika ale sa ta naprawde male ilosci ze nie trzeba sie tym martwic jedynie co to kontrolowac, a dla mnie to sama przyjemnosc. Jesli chodzi o dynamike jest dobrze silnik lubi wysokie obroty (w koncu to Japoniec), i pozwala na zrywny start.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w miare krótkie przelozenia i jest precyzyjna. Napewno lepsze jak w Vectrze czy w Golfie, w ktorych mialem okazje sie przejechac. Choc musze przyznac ze wsteczny bieg nie zawsze wchodzi za pierwszym razem bardzo rzadko, ale jednak. Mozna sie przyzwyczaic.
5,0
Układ jezdny
Moim zdaniem jedne z lepszych uklad ma MAZDA to samo zreszta co F focus gdzie jest uznane jedne z najlepszych ukladow. TEZ JESTEM TEGO ZDANIA . Mazda zasluguje na 5.
Komfort
4,0
Widoczność
Powiedzialbym nawet ze jest 4 + lusterka boczne dosyc duze. Widocznosc z tylu jest akurat ze wszystko widac. Wada sa duze slupki z przodu i trzeba sie troche wychylac.
4,0
Ergonomia
Audi to to nie jest, ja mam wersje najbiedniejsza TS. Wszystko intuicyjnie jest tam gdzie trzeba. choc w standardzie MAzdy powinny miec 4 elektryczne szyby.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie mam zarzutu wszystko co proste dziala. szybko sie nagrzewa przod i moment jest cieplo. W przymrozki troszke dluzej trzeba zwlekac z cieplym powietrzem ale jest dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No coz przerzucenie sie z Audi a6 na mazde 3 wiec jak dla mnie komfortu brak, ale tylko troche... Siedzenia sa przecietne. Miejsca tez nie ma zawiele z tylu to tylko nizsze osoby, lub krotkie dystanse.
5,0
Wyciszenie
Nawet bym powiedzial ze za cicha... pare razy na myjni probowalem go odpalic drugi raz we stacyjce, nie za ladny odglos... Powyzej 4 tysiecy obrotow czyli przy 140km/h robi sie glosno!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest pies pogrzebany... tzn ze za malo awaryjne auto trzeba troche czesciej wlewac do zbiornika bo srednie spalanie z moja noga wynosi kolo 9, 9,5 litra na 100... grrrr
5,0
Stosunek jakość/cena
Mazda jest MAzda i zawsze bede ja kojarzyl z niezawodnoscia choc trzeba swoje zaplacic by bylo tak jak nalezy, ale uwazam ze WARTO!
W Mazdzie czesci sie nie psuja a zuzywaja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po wykonaniu 70 tys kilometrow w ciagu 15 miesiecy, musialem wymienic 3razy zarowki tylne od stopu i 4 razy z przodu... JEszcze zarowki wymienili mi podczas przegladu na tablicach rejestracyjnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Teraz tu to jest epopeja! Autko uzytkuje do pracy i podczas pracy zrobilem autkiem 70 tys kilometrow przez ostatnie 15 miesiecy i nic!
PRzeglad zrobilem w Anglii (bardziej rygorystyczny przeglad) Kartka byla pusta nic do zrobienia. Poprostu jezdzic, jezdzic i jezdzic..
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]