Ogólnie ocena na 5 z małym minusem.
Reasumując porządne auto, które rewelacyjnie się prowadzi w miarę mało pali i do tego jest urocze. Ma zadziorny wygląd i kompletnie się nie psuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy Japończyk lubi wysokie obroty kopa dostaje powyżej 3500 obr, ale daleko mu do demona prędkości. Poprawna konstrukcja, nie powala. Na plus że jest na łańcuchu co czyni go bezobsługowym nie licząc wymian oleju.
3,0
Skrzynia biegów
Tu jest przeciętnie 1 i 2 potrafi haczyć. Szkoda że nie ma 6 biegu przydałby się na autostradzie bo trzymanie auta na 5000 obr powoduje ból głowy :)
5,0
Układ jezdny
Lepiej niż dobrze, trzyma się drogi jak przyklejona, zakręty pokonuje pewnie bez przechyłu karoserii. Posiadam wersję z amorami einbacha więc jest o 30 mm. niższa od seryjnej.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, z wyjątkiem tyłu trzeba go wyczuć bo zderzak ma róg
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje w zimie po 3 km praktycznie nagrzana, climatronic super sprawa, ale czarny lakier powoduje że auto nagrzane w słońcu długo się chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to hatchback z przodu wygoda, z tyłu mało miejsca.
3,0
Wyciszenie
Komora silnika wyciszona prawidłowo za to nadkola i bagażnik to jakaś porażka koła huczą i buczą cały czas je słychać. Już myślałem że to łożyska tak hałasują. Niestety ten typ tak ma. Pozostaje inwestycja w ciche oponki i maty wygłuszające.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja średnie spalanie w mieście latem według kompa i przy dystrybutorze niecałe 8L/100 wynik jak dla mnie dobry.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny zadbanych egzemplarzy są wysokie, ale w za mian za to mamy jakość i pewność że dojedziesz wszędzie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówka jak na razie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej poważnej usterki
Jedynie zabezpieczenie antykorozyjne mogłoby być lepsze powoli zaczyna wychodzić ruda.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]